CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sunday, December 1, 2013

EKSKLUSIF BERCILI! LAPORAN POST MORTEM SPR DIDEDAH UNTUK TATAPAN UMUM - WAJIB BACA!

Pagi ahad yang hening ini aku nak share dengan korang sedikit tentang POST MORTEM SPR, yang bakal korang baca dalam suratkhabar dan media online serta arus perdana hari ini. Berikut ilah petikan yang aku ambil dari post mortem terbabit:

1. Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah pun selesai mengadakan Mesyuarat Post Mortem bagi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU Ke-13) di seluruh negara yang melibatkan 222 Bahagian Pilihan Raya Parlimen dan 505 Bahagian Pilihan Raya Negeri tidak termasuk 71 Bahagian Pilihan Raya Negeri Sarawak memandangkan Pilihan Raya Dewan Undangan Negeri Sarawak telah pun diadakan pada 16 April 2011. Mesyuarat telah dipengerusikan oleh Pengerusi SPR, Y. Bhg. Tan Sri Dato’ Seri Haji Abdul Aziz bin Mohd Yusof dan Timbalan Pengerusi SPR, Y. Bhg. Datuk Wira Haji Wan Ahmad bin Wan Omar secara serentak mengikut negeri pada tarikh-tarikh yang telah ditetapkan mulai 19 Jun 2013 dan berakhir pada 15 Julai 2013. Mesyuarat Post Mortem PRU Ke-13 itu turut melibatkan Ahli-Ahli Panel SPR, Pegawai-pegawai Kanan Urus Setia Ibu Pejabat, Pengarah-pengarah dan Timbalan Pengarah Pilihan Raya Negeri, Pegawai Pengurus, Penolong Pegawai Pengurus, Ketua Pasukan Penguat Kuasa Kempen Pilihan Raya (PP-KPR), wakil-wakil Ketua Tempat Mengundi dan Penyelia Pusat Mengundi serta wakil pihak Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) mengikut negeri masing-masing. Di samping membincangkan mengenai isu dan masalah, Mesyuarat juga turut membincangkan mengenai cadangan penambahbaikan kepada setiap isu dan masalah yang dibangkitkan. 

HOUSE PK: Kita boleh melihat dengan jelas disini bagaimana SPR telus dan membuat post mortem ini melibatkan ramai pihak, bermakna bukan bosses atasan sahaja yang terlibat tetapi semua pihak dilibatkan demi untuk mendapat satu keputusan yang baik, aku tak faham apa yang pembangkang masih tak puas hati dengan SPR.

Segala apa yang mereka lakukan semuanya secara terbuka dan transparen. Apa lagi pembangkang mahu?



Sekarang aku mahu share dengan pembaca blog aku tentang apa yang didapati SPR semasa mereka mengadakan Post Mortem ini:

2. Dalam Mesyuarat “Post Mortem” itu, beberapa kelemahan telah dibangkitkan mengenai PRU Ke-13. Berdasarkan kelemahan-kelemahan tersebut, satu perbincangan melibatkan pegawai-pegawai kanan Ibu Pejabat SPR dan Pengarah-pengarah negeri telah diadakan bagi membincang dan mencadangkan penambahbaikan kepada kelemahan-kelemahan itu. Antara kelemahan-kelemahan yang dikenal pasti dan penambahbaikan yang telah dicadangkan adalah seperti yang berikut: 

 2.1 Latihan dan taklimat kepada petugas-petugas pilihan raya - latihan adalah terlalu awal dari tarikh pilihan raya, latihan dalam kumpulan yang besar, kurangnya latihan berbentuk amali terutamanya berkaitan pengisian borang-borang pilihan raya, perubahan proses dan prosedur serta undang-undang.

Penambahbaikan yang dicadangkan ialah mengadakan latihan dalam kumpulan kecil dan memberi penekanan kepada latih amal terutama kepada pengisian borang-borang pilihan raya, iaitu Borang 13 (Penyata Kertas Undi) dan Borang 14 (Penyata Pengundian Selepas Pengiraan Undi). Kaedah latihan seperti itu telah dilaksanakan dalam latihan kepada petugas-petugas pilihan raya semasa pilihan raya kecil N.01 Kuala Besut di Terengganu dan N.20 Sungai Limau, Kedah. Mengenai pelaksanaan latihan terlalu awal dari tarikh pilihan raya, kebiasaanya bagi pilihan raya umum, SPR akan membuat persiapan seawal dua tahun sebelum genap tempoh hayat sesuatu penggal Dewan Rakyat. Berkaitan perubahan proses dan prosedur serta undang-undang, perhatian akan diberikan agar pindaan undang-undang dan peraturan tidak dibuat dalam tempoh yang terlalu hampir dengan pilihan raya.

HOUSE PK: Korang boleh tengok le, SPR ni memang jenis open sebab mereka terima kelemahan yang ada pada mereka dan mencari jalan untuk meperbaiki kelemahan mereka. Ini menunjukkan SPR tidak berpihak kepada mana-mana pihak. Mereka telus dan adil kepada semua, tak kira le kerajaan memerintah mahupun pembangkang.

Harus diingat bukan mudah ya untuk satu-satu agensi yang besar seperti SPR mengakui kesilapan mereka dan mereka juga secara terbuka mahu kongsi maklumat ini dengan rakyat jelata. Kalau nak diikutkan mereka boleh diamkan saja, tetapi SPR memilih untuk berkongsi segala kelemahan dan kesilapan dengan rakyat Malaysia.

Nantikan ulasan yang lebih banyak dari rakan-rakan bloggers yang lain. Aku ulas sikit dan simple aje, takut nanti korang kata aku ni mengampu SPR sebab mereka bayar aku pulak dah. Maaf ya aku buat ini untuk negara tercinta bukan untuk kepentingan sendiri.

Aku harap rakyat Malaysia semua dapat menggunakan akal fikiran dengan waras dan menerima post mortem telus yang dikeluarkan oleh SPR in. Janganlah terpedaya dengan mainan pembangkang yang sangat suka buat wayang siang malam ok?

Lagipun dalam dua PRK yang lepas, SPR telah berjaya memperbaiki segala kelemahan yang tersebut dalam post mortem ini. Dan korang sendiri boleh tengok bagaimana Ketua Pembangkang boleh pusing cerita dan kata dia tak pernah pun sebut pasal 40 ribu pengundi Bangla. Jangan tertipu gang..

45 comments:

  1. pru14 akan datang harap dapat gunakan siatem biometrik. kita ada sistem yang canggih kenapa tak digunakan? sistem taliban (dakwat kekal) cuma negara mundur saja yang masih menggunakanya.
    nanti barulah nampak bangkai2 bernyawa yang mengundi. pelancung china yang masuk tapi tak keluar pun munkin dapat kita jejaki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 10.31 am....dulu siapa yg mintak dakwat kekal??? bukan ke pakatan harami yg mintak....jd x perlu la bg alasan yg bodoh mcm nie....otak pencacai mcm ko nie ckp apa pun x boleh masuk.....tu pasal la pencacai2 mcm ko senang d perbodohkan oleh anwar....lain kali klu nk berhujah pakai otak bukan nyer pakai kepala lutut.....

      Delete
    2. Sori bro..nie utk post yg lepas...mengenai akhbar cina diberi byk tmpt...

      KUALA LUMPUR: China Communications Construction Company Ltd (CCCC) and Mulia Interlink Construction Sdn Bhd on 19 August announced they will team up to explore potential business opportunities in Malaysia.

      Under the memorandum of understanding (MoU), CCCC and Mulia Interlink will seek future partnership opportunity in infrastructure construction projects such as industrial parks, ports, highways, roads, mining and housing.

      The MoU was inked here by CCCC Managing Director Che Wei Li and Mulia Interlink Chief Executive Officer Tengku Arif Temenggong Pahang Tengku Fahad Mua'dzam Shah Ibni Sultan Ahmad Shah.

      It was witnessed by the Sultan of Pahang, Sultan Ahmad Shah, his consort Sultanah Kalsom Abdullah, and China Ambassador to Malaysia Chai Xi.

      The partnership will further strengthen the existing relationship between Kuala Lumpur and Beijing as well as boost trade relations for the benefit of both sides, Chai said.

      "We are keen to develop projects outside of Kuala Lumpur and Selangor such as industrial parks in Kuantan," he told reporters at the signing ceremony.

      CCCC, based on mainland China, is engaged in infrastructure construction business and its unit, China Harbour Engineering Company, is currently involved in the construction of the Penang Second Bridge.

      Mulia Interlink, which is linked to the Pahang royalty, and have been actively involved in civil engineering construction and iron ore mining for both public and private civil works.

      Its shareholders are Sultanah Kalsom, Datuk Seri Abang Aditajaya Abang Alwi, Datuk Wan Ahmad Muadzam Datuk Seri Wan Abdul Wahid and Tengku Zabedah Sultan Abu Bakar.

      Mulia Interlink's subsidiaries include Mulia Mining Sdn Bhd, Mulia Tioman Resort and Spa, Mulia Plantation Sdn Bhd and Mulia Interlink Energy Sdn Bhd, which is involved in coal-fired power plant.

      The others include Mulia Development Sdn Bhd, which undertakes housing development, and Mulia Petroleum Sdn Bhd, which provides offshore work maintenance and transport services for oil and gas exploration companies.

      Hehehhhh...utk ulasan anda...

      Delete
    3. bro yul..
      kalau nak balas komen...biar faham apa orang tulis. adakah saya kata saya sokong dakwat kekal?
      baca baik2. bagi faham. jangan nak redah jer...

      Delete
  2. Laporan SPR tu serupa laporan UMNO lah ... Baik engko tulis laporan post mortem Najib berkaitan PRU13 didedah ... sama je ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ya anon 12.37, meme le laporan macam UMNO, takpe aku terima, lebih aku percaya laporan SPR ni dari aku dan seluruh negara ditipu oleh Anwar dengan kata ada 40 ribu bangla mengundi pastu dia kona kata mana ada dia cakap?

      Aku tak namak apa masalah pun

      Delete
    2. woi pencacai bahlol....sebelum nak mengata orang tengok diri kau sendiri dulu....seburuk2 SPR pun xde la sampai kiraan undi kena tangguh sampai berjam2 yg melibatkan 25 juta lebih org mengundi....ini yg mengundi seribu lebih perwakilan kena ttangguh kiraaan undi sampai berjam2 semata2 nak bagi calon pilihan menang......

      Delete
    3. bukan 40 ribu bangla je. Laporan blackout 505 pun takde kredibel nak di dengar. Kat mane yang blackout tu?? Mungkin pencacai PR boleh buat laporan tanpa mengikut laporan seperti laporan UMNO. Ha, sape yang pencacai PR yang ada telor nak jawab???

      Delete
    4. Sokong SPR daripada mneyokong individu yg suka bohong!!!

      Delete
    5. Pencacai ini semua adalah anjing suruhan dapig... Selagi diumpankan dengan tulang babi, selagi itulah mereka akan terus menyalak...Kita pinggirkan anjing2 ini pada PRU 14 nantii.

      Delete
    6. Yang betul hanya maklumat dari PAKATAN RAKYAT sahaja...lain2 sumber tak betul.... percayalah mereka semua maksum dan telah dijamin masuk syurga ...Mhuah ha ha... Anjing2 suruhan ini akan terus menyalak kerana ketagih tulang babi ...

      Delete
  3. puak pakatan ni boleh disamakan seperti melatih anjing, walau macam mana sekalipun dilatih supaya jangan makan tahi namun anjing tu tetap juga mahu makan tahi. kerana anjing tetap hanjeng.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbooooooooooooduz

      Delete
  4. Anuar pstut di pancung. Kehadiran dia hanya bw malang utk UMNO dan MALAYSIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul...selepas dibebaskan dr ISA anwar telah byk memesongkan org melayu mlas menyebarkan virus memecah belah org melayu..anwar perlu di titik terus dalam arena politik kotor mereka

      Delete
    2. Betul...selepas dibebaskan dr ISA anwar telah byk memesongkan org melayu mlas menyebarkan virus memecah belah org melayu..anwar perlu di titik terus dalam arena politik kotor mereka

      Delete
  5. Anon 12.37 pm.....klu kata bodoh kan ko x leh terima tp mmg hakikat nyer pencacai mcm ko nie bodoh tu pasal la senang d perbodohkan oleh anwar.....apa kena mengena umno dengan laporan spr??? ko faham ke x baca artikel nie??? Klu dah dasar otak pencacai mcm ko nie orng kata apa pun x leh terima hakikat.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangsat pkr mana dpt beza air suling dgn air kencing...

      Delete
  6. apa cerita najib lantik ust kazim(ahlipas) jd ahli mt? knp tak lantik mb mukriz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 6:36 pm.....klubaku kata bodoh ko x leh terima tp hakikat nyer pencacai mcm ko nie mmg bodoh apa kena mengena plak ustaZ kazim dlm artikel nie???? skrng artikel noe bertajuk post mortem dr spr bukan nyer tajuk ustaz kazim....klu ye pon bodoh jgn la tunjukan kebodohan ko....lain kali klu nak berhujah tengok tajuk dulu bukan main hetam jer....bodoh punyer pencacai.....

      Delete
    2. Tak tau ka, mukhriz dlm proses nak dicantas, dulu dah kena cantas masa pemilihan ketua pemuda, pastu diletak kat air hitam nak bagi tapau tapi tak berjaya, kemudiannya dicantas masa pemilihan naib presiden baru2 nie, dimalukan pula dgn kekalahan BN kat sg limau, ha ha ha ... legasi mat dey tak kesampaian ... kj yg lebih dulu akan jadi PM ...

      Delete
    3. Aik xkn jeles kot utz kazim dok lepak dlm MT..kalu lntik utz zahar derus almtny mlysia ni jd negra MAHARAJA LAWAK ler kehkeh...psst aku nk tgk ler zahar derus jd juri mhrj lawak..

      Delete
    4. Soalan bodo...
      Sangat cantiklah ust kazim dlm umno...pilihan beliau menegur apa yg patut ditegur dlm umno/bn...
      Mcm pkr...mat gay dicanang jadi ketua dan bakal pm...perghh...gila
      Dlm pas...penebar roti canai msh di deny video besinya...
      Dlm dapig...maharaja lim ingin berkuasa dgn apa cara sekalipun...

      Baiklah ust kazim masuk umno dpd masuk parti fuckaton...
      Masuk pas...pas tak mampu tegur mat gay n limbabi hina islam....
      Betul tak???

      Delete
    5. Baguslah dia masuk umno dpd masuk pkr....
      Masuk pkr...pemuki dan peliwat tua tentu gila...

      Delete
  7. Anon 6.36, apa masalah nya? PAS tolol, org kritikal sikit , kutuk mcm2. Nak pecat orang yg otak tak jumud mcm otak Niky Ajih. Tgk apa PAS buat pd Nasaruddin Mat Isa. Siapa yg nak ajak Melayu bersatu, akan ditindas oleh Niky durjana. Jubur Kit Sial asyik ikut. Ustaz Kazim itu aset Islam n Melayu, berbanding Mustapa Ali, Mat Sabu.

    ReplyDelete
  8. elok parti2 politik termasuk umno gunakan spr utk pemilihan parti, makin lama makin meragukan pemilihan parti2 politik dim'sia nie.. dap silap komputer,pas silap teknikal, umno dulu pon ambik masa utk kemenangan ketua pemudanya, dan dlm pemilihan terbaru.. jumlah undi langsung tak diketahui, yg dikira menang atau kalah dibahagian saje.. bahkan dibahagian pon tak diumumkan.. ade beberapa bahagian kena mesyuarat semula..

    ReplyDelete
  9. Tahniah SPR.. kasi panas ini semua hanjing pembangkang! tahniah sama TS Aziz.. lu memang bagus TS

    ReplyDelete
  10. Meh kita pakat2 tanya Hadi Awang satu soalan mudah.

    Soalan : Wahai Hadi Awang. Yang awak duk sibuk nak bawa Pas muzakarah dengan Umno itu, sudah kah awak merujuk perkara ini kepada rakan seakhirat awak itu Ketua Parti DAP dan PKR ?

    Cadangan : Kalau awak tak rujuk kepada mereka, sila rujuk dulu supaya Umno tak tertunggu2 dan terindu2.

    Komen : Bukan apa, saya kasihan dengan Umno. Asal dengar saja Pas sudi muzakarah dengan mereka, masing2 pakat teruja habis semacam teruja diajak dating oleh seorang gadis jelita.

    Harap2 Hadi Awang diberikan Green Light oleh Karpal Singh dan Anwar Ibrahim untuk muzakarah dengan Umno. Sama2lah kita pakat berdoa kepada Allah swt agar dilembutkan hati Karpal Singh dan Anwar Ibrahim supaya membenarkan Hadi Awang muzakarah islamiah dengan pemimpin Umno. Amiiiinnnnnnnnnn ....

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
  11. Wooi Reentry punya komen setakat nie satu pun tak lulus … ha ha ha padan muka … bagus tuan admin, jangan kasi can sama itu mangkuk ayun …

    Kasihan sungguh dengan Reentry hampas
    Hangat di hati bukan main, duduk berkipas
    Dia punya komen satu pun Parpu tak lepas
    Cari tiang le lu punya kapala pergi hempas

    Hidup BN, hidup UMNO, hidup Najib …

    ReplyDelete
  12. Betul..bt apa simpan anwar..dia telah menyebar virus merosakkan pemikiran org melayu..anwar harus dititk terus dalam arena politik

    ReplyDelete
  13. Ha ha ha

    Pas mahu Mu Zakar Rah dengan Umno. Kelakar dan lawak bodoh sungguh Hadi Awang.

    ReplyDelete
  14. Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) akan menyiasat bagaimana projek Lebuh Raya Pantai Timur 2 boleh melambung daripada RM800 juta kepada RM2.9 bilion.

    Pengerusi PAC Datuk Nur Jazlan Mohamad, PAC akan memanggil Jabatan Kerja Raya untuk menjelaskan lebihan untuk lebuh raya 79.66 kilometer ke Terengganu itu.

    Tindakan itu diambil ekoran pembentangan kali ketika Laporan Ketua Audit Negara 2012 di Parlimen hari ini.

    Selain itu, PAC juga menyiasat Perbadanan Kemajuan Filem Nasional (Finas), antara badan yang menyebabkan laporan itu tidak berpuas hati.


    SATU LAGI PROJEK DARI HATI KE MATI BN....THANK YOU FOR INCREASING ELECTRICITY TARIFF BY 15% THIS JAN. HARAP KITA KURANG MAKAN KARAN, KURANG PAKAI AC KERANA CUACA SENTIASA SEJUK DAN NYAMAN...THANK YOU THANK YOU

    ReplyDelete
  15. bagus apa yg spr lakukan ini kerana dgn adanya perbincangan itu maka setiap kelemahan yang dikenalpasti dalam proses PRU-13 itu dpt dibaik pulih keadaannya dan ini sekaligus menunjukkan SPR sentiasa berusaha untuk memberi khidmat yang terbaik dan telus dalam menguruskan pilihan raya. di harap pada pihak pembangkang yg banyak bunyi itu tutup mulut kerana spr berani buat post mortem........

    ReplyDelete
  16. bagus apa yg spr lakukan ini kerana dgn adanya perbincangan itu maka setiap kelemahan yang dikenalpasti dalam proses PRU-13 itu dpt dibaik pulih keadaannya dan ini sekaligus menunjukkan SPR sentiasa berusaha untuk memberi khidmat yang terbaik dan telus dalam menguruskan pilihan raya. di harap pada pihak pembangkang yg banyak bunyi itu tutup mulut kerana spr berani buat post mortem........

    ReplyDelete
  17. bagus apa yg spr lakukan ini kerana dgn adanya perbincangan itu maka setiap kelemahan yang dikenalpasti dalam proses PRU-13 itu dpt dibaik pulih keadaannya dan ini sekaligus menunjukkan SPR sentiasa berusaha untuk memberi khidmat yang terbaik dan telus dalam menguruskan pilihan raya. di harap pada pihak pembangkang yg banyak bunyi itu tutup mulut kerana spr berani buat post mortem........

    ReplyDelete
  18. cayalah spr berani buat post mortem demi menjaga nama baik spr itu sendiri dgn memanggil semua pihak yg terlibat meniai semula keputusan pru13 dan sekaligus menangkis segala tuduhan yg dilemparkan oleh pembangkang pada spr selama ini. so pada pembangkang yg suka menuduh bkn2 aku harap dapat tutup mulut longksng mereka selepas ini dgn pendedahan spr ini.

    ReplyDelete
  19. Ini baru betil spr benar2 menunjukan ketulusan mereka dlm pilihanraya bkn mcm pembangkang dok kutuk spr mcm2 tp sampai hr ni masih xleh bawak bukti kukuh utk menujukan spr salah...jgn main tuduh je kalau xde bukti...tahniah spr dgn buat post mortem nie sekurang2 nye tertutup mulut yg x puas hati tu

    ReplyDelete
  20. TANIAH KEPADA SPR DGN MENGADAKAN POST MORTEM SECARA TERBUKA DAN TELUS MEMBERI KEPUTUSAN DAN MENERIMA SEGALA KELEMAHAN YG BERLAKU DAN INGIN MEMPERBAIKI DEMI MENJAGA STANDARAD PILIHAN RAYA YG AKAN DATANG NANTI. PADA PEMBANGKANG YG SUKA MENUDUH BUKAN2 PADA SPR TOLONG BUKA MATA DAN TELINGA YG SPR INI TIDAK BERAT SEBELAH DAN SELALU BERLAKU ADIL DAN SAKSAMA.

    ReplyDelete
  21. Geng Pro-Kerajaan.. Tolong Faham Otak2 Pembangkang.. Mereka Ni Tau Hentam Ja... Dok Rasa Mereka Ja Betoi Dalam Segala Hal... Cakap Pi La Apa Pun... Xboleh Diterima Sedikit pun,,,, SEBAB MEREKA NI MAKSUM..... Kalau Kita Layan Kita Jugak Yang Gila Derr..

    ReplyDelete
  22. Aku rela najib lantik ust kazim ust nasyaruddin ust harun din yg benar2 memperjuangkan islam...bukan ustad haprak/hipokrit yg memperjuangkan kuasa dan duit sahaja...agama pon boleh jual...

    ReplyDelete
  23. http://www.kedahlanie.info/2013/12/jangan-cabar-kesabaran-rakyat-wahai-pm.html?m=1

    ReplyDelete
  24. Kita kita ....

    Kita yang berada diluar Pas nampak akan niat jahat DAP " nak gunakan undi melayu untuk menjatuhkan melayu ". Tetapi yang jadi masalah ialah sahabat2 kita dalam Pas tak nampak akan benda ini.

    Bila Karpal Singh cabar " langkah mayat aku ", mereka ingat dia main2. Bagi saya dan kita2 yang bukan penyokong Pas, telah terasa sampai ke tulang hitam betapa Karpal Singh ini bukan main2 lagi.

    Jujur saya katakan saya sendiri tak berani nak cabar " langkah mayat aku " kepada DAP yang berhajat nak ambil alih pemerintahan negara ini daripada orang melayu kerana saya tak yakin orang2 melayu penyokong Pas akan pertahankan negara ini daripada jatuh ke tangan DAP.

    Saya berani kata dalam kepala hotak para ulamak Pas dan pemimpin Pas " kami rela negara ini jatuh kepada DAP daripada terus di perintah oleh Umno ". Kalau tak betul, saya minta Hadi Awang dan Nik Aziz, menafikannya.

    Bagi saya para ulamak Pas, pemimpin Pas dan penyokong Pas ini layak di kategorikan sebagai " First Degree Bodoh " bila mereka tak nampak musibah disebalik slogan " INI KALI LAH " yang dipelopori oleh DAP pada PRU 13 itu hari.

    Anda tidak dapat nak nafikan kalau saya kata, 95% pengundi bukan melayu benar2 memahami dan menghayati maksud di sebalik slogan INI KALI LAH, sebab itu lah kalau kita lihat pada PRU 13 seramai 95% pengundi bukan melayu (cina dan india) tidak memberikan undi kepada BN kerana mereka terlalu yakin INI KALI (PRU13) Umno mesti bungkus punya. Tetapi Allah swt masih sayangkan Umno, dan Allah telah menggerakkan hati2 orang melayu dan bumiputra yang bukan ahli dan penyokong Pas supaya mengundi BN (Umno).

    Saya sangat yakin kalau pada PRU13 itu hari Allah swt memihak kepada Pas dan memperkenankan doa K.O K.O K.O Umno oleh para ulamak Pas, nescaya Umno akan bungkus dan kita orang melayu akan terumbang ambing pada hari ini. Kita akan dihina dengan panggilan Kucing Kurap, Anjing Kurap atau Babi Kurap oleh puak2 cina yang menjadi penyokong DAP.

    Lihat lah dalam keadaan kita masih memegang tampuk kuasa melalui Umno pun mereka cina DAP berani panggil melayu Kucing Kurap dan Anjing Kurap. Andai kata mereka menjadi pemerintah, rasanya Nik Aziz dan Hadi Awang juga akan dipanggil sama ada Kucing Kurap atau Anjing Kurap jika tidak bersetuju dengan mereka.

    Bertanya lah kepada orang2 lama " apa cina komunis Ching Peng buat kepada orang melayu semasa Bintang Tiga berkuasa di Tanah Melayu takkala Jepun menyerah kalah ". Bertanya lah kepada orang2 lama " apa cina DAP Lim Kit Siang kata kepada orang melayu sewaktu mereka menang besar dalam PRU pada tahun 1969 "

    Saya belum ujud semasa pemerintahan Bintang Tiga (Chin Peng) tetapi peristiwa Lim Kit Siang menghina melayu dalam Peristiwa Hitam 13 Mei 1969 masih kekal dalam ingatan.

    Kalau tidak silap saya Hadi Awang dan Nik Aziz belum ujud lagi didunia ini semasa Peristiwa Hitam 13 Mei 1969. Sebab itu lah mereka lebih percaya kepada Lim Kit Siang daripada percaya kepada Datok Seri Mohd Najib, mereka lebih memuliakan Lim Kit Siang daripada memuliakan Datok Seri Najib.

    Saya percaya kalau Hadi Awang dan Nik Aziz itu seusia dengan saya, mereka pasti akan curiga nak berbaik2 dengan Lim Kit Siang.

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
  25. Ling Liong Sik tarak makan rasuah. Terbukti Cina bersih dan telus dan bebas rasuah macam SPR

    ReplyDelete
  26. Woi tuan admin, hang pi umrah ka? 5 hari dah hang tak update posting ni!

    ReplyDelete
  27. Anon 6:36..itu lew namanya kebebasan dakwah tak kira peringkat apa manusia kita ni..lantik jd mt untuk lakukan perubahan dan transformasi agama dalam parti..kenapa nak salah tafsir kecenderungan kpd perkara2 bersifat ibadah ni..kenapa dlm parti pas boleh ada pemimpin yang bersifat ulamak dan kenapa tidak di dalam umno..begitu prejudis dan sinis pemahaman kamu ni anon 6:36

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!