CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Friday, November 29, 2013

KENYATAAN WIRA PERKASA TENTANG KENAIKAN MELAMPAU TARIFF ELEKTRIK!

Kenyataan Media Wira Perkasa Malaysia
26 Muharam 1435 / 29 Nov 2012  

Ketidakwajaran kenaikan taraf elektrik sebanyak 20 peratus pada 2014.

Sebagai sebuah kerajaan yang diwawarkan dalam mengutamakan rakyat dalam segala aspek, isu kenaikan elektrik yang bakal dinaikan sehingga 20 peratus pada awal 2014 adalah tidak wajar jika ianya dilihat dari pelbagai segi walaupun jaminan ianya tidak akan membebankan pada masyarakat yang berpendapatan rendah. 

Kadar yang sediaada sudahpun cukup untuk menjadi beban kepada masyarakat yang berpendapatan rendah dan kita cuba bayangkan bilamana kenaikan itu dilaksanakan.

Alasan kerajaan seperti memberi penekanan terhadap masalah pembaziran tenaga elektrik serta merasionalkan subsidi. 

Jika kita teliti alasan alasan tersebut ianya bukanlah cara yang betul dalam mendidik rakyat bagi mengelakan pembaziran dan menghadkan subsidi. 

Realitinya adalah keuntungan yang diutamakan oleh pihak syarikat utiliti tersebut. Saban tahun kita baca, dengar dan lihat keuntungan diperolehi oleh syarikat utiliti tersebut.

Maka dengan itu, sebagai salah satu keperluan asas yang diguna pakai oleh setiap lapisan rakyat dinegara ini adalah tidak wajar dan relevanya kenaikan itu dinaikan sehingga 20 peratus. 

Wira Perkasa Malaysia melihat isu ini sebagai sesuatu yang tidak patut daj tidak perlu dilaksanakan dalam mana rakyat mahu sesuatu yang boleh membantu mereka bukan yang membebankan.

Menteri yang bertangungjawab harus melihatnya dari setiap sudut bukan hanya menerima input dari penasihat penasihat yang tidak pernah mengetahui kesusuhan rakyat dibawah secara realitinya. 

Jika dikira congak diatas kerta memang ianya dilihat sesuatu yang tidak membebankan tapi pada hakikatnya rakyat yang menanggung.

Irwan Fahmi Ideris
Ketua Wira Perkasa Malaysia

65 comments:

  1. Tnb tiap tahun untung berbilion. Rakyat dapat apa? Kemana duit berbillion itu pergi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak nak bayar bil elektrik, pakai lilin la...apa nak kecoh!

      Delete
    2. Mentri cakap "kalau harga ayam mahal, jgn makan ayam" so, kalau elektrik mahal, jgn guna elektrik...apa susah??? Pakai jer pelita ayam!

      Delete
    3. Korang ingat tak dulu Sem. Malaysia blackout besar-besaran sebanyak 2 kali hingga memaksa Tan Sri Ani Arope letak jawatan?? Kalau korang nak tahu itu adalah sabotaj pihak tertinggi sebagai alasan utk mewujudkan IPP yg dimiliki oleh kroni mereka-mereka yg terlibat. Cuba korang gi interview Cik Det...dan jgn lupa interview jugak Ani Arope

      Delete
    4. kerajaan BN amat sudah buat kajian. ini kira murah kalau nak dibanding dengan negara lain. orang apa tau

      Delete
    5. Mula2 naikkn harga minyak, alasan nk kurangkn subsidi, lps tu tgk reaksi rakyat jap byk bunyi x, ehh, ok plak rakyat mcm blh terima je..cantik ni..lps ni blh la naikkn perkhidmatan lain plak, xlama lps tu tup2, harga gula plak naik, dgn gunakn SKRIP yg sama, utk kurangkn subsidi & nk didik rakyat supaya xmkn gula berlebihan nt kena kencing manis,katanya...la ni tarif elektrik plak naik...utk didik rakyat spaya gunakn elektrik secara berhemah, apa la nasib, stiap kali kenaikan mesti nak disamakan dgn negara2 maju yg berpendapatan tinggi..(xkira la atas kenaikan cas apa pn)...rakyat dibodohkan......

      Delete
  2. Replies
    1. Inilah bala sebab korang sokong PAS

      Delete
    2. ini mesti kerja dsai menaikan tarif letrik.tiada kena mengena dengan umno.ini semua fitnah.kerajaan langsung tak terlibat dengan kenaikan tarif letrik.betul nie makcik/pakcik felda dan makcik/pakcik hulu kampung.ini semua fitnah jahat pr.

      Delete
    3. Mulut ko cabul jaga skit. Kebanyakkan orang2 kat kampung tu majoriti warga emas. Jangan nk menghina orang kampung. Ko tu MACAM BAGUS SANGAT!!! kalo krajaan x telus ko marah. Tapi BAPAK MENTERI SLANGOR ko naik gaji sampai 300% ko tak menyalak pulak. Dasar mulut anjing. Menyalak x bertempat pthuih....

      Delete
    4. kah.kah.kah.mentaliti politik yg suka diri ditipu.dah tahu saban minggu ader jer barangan subsidi dikurangkan masih tak sedor diri.woi......sedor ler sikit diri tu...waima umno maupun pr nie orang yg buta hati amat mereka sukai.ko nie ler spesis yg membolehkan kerajaan terus menekan rakyat sesuka hati.nak sokong pun agak agak ler.jgn buta perut.bodoh aper ko nie....bila pulak orang boleh menyalak.dan jgn dok kisah dgn kenaikan gaji kerajaan negeri baik selangor maupun sarawak.yg penting mcm mana nak atasi masalah rakyat dibebani kenaikan barangan.tanggungjawab kerajaan samada bn maupun pr adalah mengurangkan bebanan rakyat.bukan menyusahkan rakyat.spesis ko ler penyebab kerajaan boleh bertindak sesuka hati membebankan rakyat.sejak bila plsk aku sokong pr.ko tolong isikan borang kut utk sku menyertai pr.hih.hi.hi.sembam betul.kerajaan sebenar nya suka dengan ko sebab buta hati.menyokong melulu.leoas tu kerajaan bole guna ko utk jadi pemaki depa.cerodik ler skit yop

      Delete
    5. puja laarr pakatan harapan hampa tuee kita 30sen pun susah nak minum depa senang lenang kaut 30 ribu sebulann buta ker hapaaa?? bagi aku dua-dua kali ammpuutt tak boleh pakai...
      kita yg bijak2 ni dok lawan menyalakk sesama sendiri.

      Delete
  3. tarif naik. keuntungan pengendali ipp meningkat. poket rakyat tentunya makin menguncup dan menipis. tnb nak untung memang betul. siapa meniaga yg tak nak untung, ye tak. tapi, ye la...selain menekan pelanggan, boleh fikir cara lain untuk menjana keuntungan. kalau maidin dan kedai 2 ringgit boleh untung sebagai contoh, apa hal pulak berlonggok orang cerdik pandai dalam tnb yg kesuntukan fikiran...hahahaha. lemahnya para eksekutif dalam tnb. makan tidur dan kaya, dan gemuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pegawai tnb tiada kuasa...mereka telah memohon kpd kerajaan agar bahagian penjanaan elektrik dikembalikan kpd tnb supaya tarif elektrik dpt diturunkan tetapi cengkaman pemilik2 power station tsb amat kuat ke atas kementerian tenaga akhirnya jalan keluar dgn membenarkan tnb memohon untuk kenaikkan tarif drp melupuskan lesen ipp...sekarang anda tahu apa situasi yg berlaku...

      Delete
  4. Dah agak dah..alasan elak pembaziran...sama mcm isu naik harga rokok..nak suruh perokok berhenti...dia org mmg tau langkah naik tarif dan harga bukan blh elak pembaziran dan hentikan perokok...saja nak menyamun..lepas tu agih sama sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. cer tengok bil bulanan letrik rumah pm/tpm.brape agak nyer.membazir tak.saper yg bayar bil letrik deme nie.berdosa tak.Islam wasatiyah........

      Delete
    2. Bukan wasatiyah tapi tasawiyah daaa

      Delete
  5. makin kaya makin tamak...itulah realitinya...akhirnya rakyat jua yg terbeban...

    ReplyDelete
  6. Inilah hadiah dari kerajaan BN untuk korang yg pilih ... terima kasih BN ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bn......beri nikmat.

      Delete
    2. Aku bukan tanak pilih pakatan rakyat. Skali tengok muka anwar terbayang gudang kunyit da..... So terpangkah lah bn. BN ok pe ada kak mah...rambut lebat

      Delete
  7. Bila rakyat tak cerdik dlm memilih pemimpin utk memerintah negara, inilah kesan nya. Sekarang kira rasakan kesengsaraannya baik kamu dari BN @ Pakatan Rakyat. Pilihan semasa pilihanraya dulu di tangan kita, kenapa kita diperbodohkan. Cuba tengok cerita 3 Abdul P.Ramlee....sama macam kita sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat perlukan pemimpin yg cerdik utk memimpin...malangnya, di Malaysia mreka yg genius x minat bidang politik, politik kt Malaysia di monopoli oleh pemimpin2 yg x cerdik !...sudah tibanya Malaysia contohi negara2 maju dlm memilih pemimpin...hanya yg cerdik blh memimpin, bila tgk ahli2 politik kt Malaysia ni, hmm...sedeyy......

      Delete
  8. nk salahkan tnb pon x betol...ni semua berpunca dr penjana tenaga bebas - ipp...kalo rakyat nk suruh tarif elektrik turon maka tekanan haruslah d berikan kpd kerajaan untuk menghapuskan ipp ini...ipp inilah petualang sebenar yg menyebabkan tnb sentiasa memohon untuk kenaikan tarif...bisnes apa kena beli mahal dan jual murah?...utk memansuhkan perjanjian dgn ipp bukan mudah krn tokong2 pemilik ipp tsb bersedia merasuah ahli politik bebal yg berada dlm kementerian terlibat....janji masyuk...rakyat???....pergi mampos lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takleh salahkan TNB 100%, kena salahkan jugak kerajaan BN yg memerintah

      Delete
  9. LEPAS NI AKU TAK NAK NGUDI DAH...APA NAK JADI PUN JADILAH WAIMA DAP MENANG PRU14 DAN TUBOH KERAJJAN PUTRAJAYA.

    ReplyDelete
  10. banyak perkara berlaku diluar jangkaan . kelmarin dikejutkan dgn kenaikan gaji mb selangor ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenaikan mendadak kerajaan negeri sarawak keadaan luar jangkaan VZ ker.

      Delete
  11. rakyat didahulukan,pencapaian kroni diutamakanNovember 29, 2013 at 8:38 PM

    13.Sept.2013......kenyataan Mahadzir Khalid......kerajaan tidak berhasrat menaikan tarif letrik.nie aper citer nie.biar pun ader kenaikan tarif,kita harus terima sebagai pengurangan subsidi kerajaan.bila kita menerima nya sebagai pengurangan subdidi maka tiada ler kenaikan tarif.kita harus terima pengurangan subsidi sebab selama nie hidup kita dipayungi pelbagai subsidi.tahniah ahjib gor.saban tahun kita dimomok dengan keuntungan berbillion billion tnb namun kenaikan tarif tidak dapat dielakan.hebatkan perjalanan politik ahjib gor.aper pun....rakyat didahulukan,pencapaian diutamakan.apa lg lepas nie subsidi nak dikurangkan.

    ReplyDelete
  12. ini lah bahana nyer bila kita berpolitik cara berparti.sepatut nya kita lebih cerdik dalam berpolitik.kita sebagai rakyat diberi pilihan memilih kerajaan.sewajar nya kita memilih pihak yg menawarkan perkhidmatan terbaik.baru rakyat akan lebih dihargai oleh kerajaan.sokongan padu pada pihak tertentu samada bn maupun pr hanya menguntungkan mereka sahaja.kita kena ubah cara kita memilih.kuasa rakyat bukan terletak pada demo tapi pada kertas undi.kita wajar membuka minda kita untuk mendapatkan pemimpin/kerajaan yg menjaga rakyat nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunggu penubuhan parti politik baru yg bebas dr sikap racist kaum dan agama...ada agenda untuk menghapuskan kepincangan2 yg ada...barisan kepimpinan yg bersih dan adil bukannya perasit2 yg ada sekarang ni baik bn atau pr...sentiasa mengutamakan rakyat dan masyarakat...bebas drp caturan tangan2 ghaib...rakyat dh muak dgn sandiwara politik bn dgn pr...

      Delete
    2. Gerakan penubuhan Parti Baru perlu difikirkan secara serius dan keperluannya amat mendesak.BN terutamanya UMNO masih bongkak kerana tahu kita Melayu kebanyakkan tiada pilihan lain dan mereka tahu kita amat gusar jika Malaysia jatuh ke tangan DAP.Disebabkan ini Ah Jib Gor tak hirau dengan undi Melayu dan MENJILAT LURAH JUBO CINA sampai LICIN.
      Penubuhan Parti Melayu Baru akan membuatkan UMNO sedar diri siapa mereka sebenarnya.

      Sekian

      Terima Kasih.

      Delete
    3. Reentry 9:55pm. Tak cukupkah lagi melihat umat Melayu berpecah? Sekarang dah ada 3 kelompok besar, UMNO, PAS & PKR, kau nak suruh tambah lagi satu? Rentikanlah idea otak karat kau tu. Gerakan yg kau cadangkan ini lebih kpd gerakan merosakkan Melayu! Baik kau cari idea mcm mana nak satukan orang2 Melayu. Lancau punya mangkuk ...

      Delete
    4. Kau lah cibai.PAS,PKR dan UMNO adalah parti yang gagal.Dalam tiga-tiga parti ni ada banyak Melayu yang kecewa dan bosan dengan perangai pukimak mereka.Tubuh parti baru dan sedut kesemuanya Melayu yang kecewa dan bosan dalam parti tadi dan gabungkan dengan Melayu kebanyakkan diluar sana dan tinggalkan Melayu yang berotak taik palat sahaja tinggal di dalam UMNO,PKR dan PAS.
      Jika tidak kita biasakanjerlah diri kita ditipu hidup-hidup oleh mereka.UMNO adalah parti yang korup.

      Delete
    5. Btul tu...sokong 100%...klau tidak UMNO xakn belajar dari semua ni..rakyat dh bosan, ttpi rakyat hanya ada 2 pilihan,samada angkat PR utk manage hal2 ehwal negara (dimana realitinya kita berada dibwh telunjuk DAP - aku x sanggup !..) & 1 lg pilihan yg ada, pilih UMNO tp bersedia la utk sebarang kenaikan kos hidup)...jd rakyat mmg perlukn satu parti baru yg benar2 dpt perjuangkn hak rakyat..kena pilih btl2, pilih yg cerdik utk duduk diatas..rakyat dh x tahan tgk betapa bebalnya pemimpin UMNO mentadbir...

      Delete
    6. Korang cakap je lebih, bak kata bidalan, kokok berderai-derai, ekor bergelumang tahi. Kalau sekali pun PAS dan PKR bersatu buat gabungan baru tinggalkan DAP, korang tetap akan pangkah UMNO/BN juga. Lepas tu bising meroyan meraban macam pukimak tahi palat!

      Delete
    7. Anon 10:37PM adalah contoh ahli UMNO yang berotak tahi palat.Gusar dan resah bila Melayu berakal tinggalkan mereka terkontang kanting keseorangan.PERKASA telah banyak membantu UMNO memperjuangkan agenda Melayu.Tapi dengan angkuh,selamba dan biadap KITOL dan beberapa pemimpin UMNO mempukimak dan memperlekehkan PERKASA.
      Masanya telah tiba untuk kita MEMPUKIMAKKAN mereka hingga terduduk.Pengajaran Tsunami 2008 perlu diulang.Tapi kali ini lebih hebat.Anon kat atas aku ni luper agaknya peristiwa Tsunami 2008.SILENT MAJORITY adalah kelompok pengundi yang harus digeruni dan bukannya dicaci.

      Sekian.

      Delete
  13. Aku pun heran, org yg cerdik mcm mat sabu, rakyat tak nak pilih jd MP, kalau mat sabu mng, tntu dia afa peluang jd PM kalau PR mng Pru13 dulu. Tak cerdik btol rakyat m'sia nih...

    ReplyDelete
  14. Keperluan semakin mendesak untuk menubuhkan Parti Melayu yang baru.
    Saya pasti UMNO,PKR dan PAS akan ditinggalkan oleh majoriti orang-orang Melayu.Apabila semuanya telah berhijrah ke parti yang baru.Baki yang tertinggal hanyalah orang-orang yang BEROTAK TAIK PALAT didalamnya.Sedia untuk menjadi hamba DAP(PAS,PKR) dan hamba Cina(UMNO).

    Kita masih ada masa.Ayuh mula..!!

    Sekian

    Terima Kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sudah faham dan masak benar dengan isi hati rakyat Malaysia khususnya isi hati Melayu kebanyakkan diluar sana.Kita semua sudah BOSAN,MELUAT,MUAK dan JELIK dengan pattern ahli politik di Malaysia ini.Semuanya PUKIWAK BABI HANJENG termasuklah PM kita sendiri.Apapun situasi politik yang terjadi dari dulu hingga kini kitalah orang Melayu yang selalu RUGI.
      Sudah tiba masanya kita bangkit untuk menentukan halatuju dan untung rugi nasib kita sendiri.Jika dibiarkan dan jika kita ambil peduli akhirnya kita yang rugi.Mereka semakin angkuh,bongkak dan PUKIWAK.
      Gerakan untuk mengubah Malaysia ke arah yang lebih baik dan makmur terletak pada tangan orang-orang Melayu kebanyakkan diluar sana.Bukan pada PAS,UMNO ataupun Tsunami Cina.

      Kuasa yang mempunyai DAYA untuk mengubah Malaysia ke arah yang cerah sebelum mereka HABIS MENGKETEDARAH KHAZANAH NEGARA terletak pada pembentukan satu bentuk parti Melayu yang baru dan lain.
      Jika tidak kita biasakanlah diri kita ditipu hidup-hidup setiap masa.

      Sekian sahaja ucapan saya.

      Terima Kasih.

      Delete
    2. masalah nya kini apa kah rakyat mahu bersatu tanpa fahaman politik.penubuhan parti baru pasti menghadapi kekangan umno.dan mereka yang benar benar memerintah cara yg betul.itu lah bahana nya bila umno berkuasa terlalu lama.pemimpin nya menjadi terlalu bongkak.rakyat hanya disantuni masa pru.begitu juga pr.agak menjelikan orang politik disini.yg penting rakyat mesti buka minda.jangan lagi berpartian.pemimpin terlalu suka dgn semangat berpartian.kita dibawah bergaduh,bercakaran,umpat mengumpat.pemimpin sentiasa menghidupkan suasana politik sedemikian rupa utk kepentingan sendiri.kita yg jadi mangsa dan menambah dosa akibat umpat mengumpat dan bertomahan sesama sendiri.cuba fikirkan seketika bagaimana kehidupan pemimpin baik bn maupun pr.kesusahan hidup dari segi material pernah kah mereka rasai.fikir ler sendiri.

      Delete
  15. NAJIB JANGANLAH NAK MENIPU RAKYAT DGN PELBAGAI ALASAN SEOLAH RAKYAT MALAYSIA BODOH. WALAUPUN KERAJAAN BN MENANG PRU13 ATAS SOKONGAN RAKYAT JANGAN PULA KERAJAAN NAK AMBIL KESEMPATAN. KERANA KELEMAHAN DAN KEGHAIRAHAN NAJIB NAK PIKAT RAKYAT DGN BAGI MCM2 INSENTIF SEBALIK MENGAMBIL BALIK MALAH LEBIH DGN POTONGAN SUBSIDI. ADAKAH JUJUR KAMU NAJIB PADA RAKYAT ? KAMU JUGA PENIPU SEPERTI ANWAR !

    ReplyDelete
    Replies
    1. perkongsian kisah.telah pun menjadi sejarah.diutara perak terdapat seorang Adun OKU.hebat nya dia nie...aku pernah tengok dia nie masuk dlm longkang kotor demi nak mengetahui masalah,kekerapan pagi dia akan berada diwarung kopi mendengar masalah kita,kekerapan petang khamis dia akan kepasar malam melihat gerai mana yg kurang laris dan akan diborong barang jualan lalu dibagi pada orangramai,tak bole bayar bil jer pergi jumpa dia dan dia tolong bayar.keluar jumpa pengundi pun naik kelisa jer.sendiri pandu.protokol tak pernah ader.diuji jemputan antara dua parti dan dlm hujan lebat dia datang.tapi sayang pada pru 13 dia disingkir kerana OKU walaupun perkhidmatan nya tanpa mengenal penyokong.habis semua mau ditolong nyer hingga ada yg ambil kesempatan.aku pernah tengok dia menangis kerana dikhianati parti.aku cukup kagum dgn dia nie.dan aku nampak kebaikan nyer walaupun dia dari DAP.sayang....politikkotor menyebabkan kini adun baru nie aku pun tak tahu siapa.aku bukan sokong parti dan bangsa tapi aku sokong perkhimatan terbaik ADUN.

      Delete
  16. TQVM for voting BN/UMNO, terima kasih terima kasih alhamdullilah, naik petrol, saman AES bertan-tan, pengenalan GST, kurang subsidi gula, naik cukai pintu 300%, naik letrik....semua naik, batang je yg tak naik bila lain lain semua naik....

    ReplyDelete
  17. Kalau dilihat secara kasar keuntungan yang TNB dapat memang cukup lumayan, namun keuntungan ini banyak masuk ke poket syarikat IPP yang diungguli sang bilionire. TNB sediakan semua servis agar bekalan elektrik sampai kepada rakyat. Dahlah TNB wajib beli tenaga daripada IPP, IPP duk goyang kaki hanya sediakan penjanakuasa, beli gas pada harga sangat-sangat murah (harga subsidi), tetapi untung lebih besar apa cerita ni? kalau diikutkan keupayaan dan keuntungan yang diperolehi sebenarnya TNB lebih daripada mampu untuk menjana kuasa sendiri tanpa IPP. Tetapi apa yang berlaku ialah "TNB WAJIB BELI" TIDAK BOLEH KATA TIDAK MAHU BELI (akibat perjanjian berat sebelah) tenaga daripada IPP pada kadar yang tinggi iaitu sebanyak sebanyak 16 sen seunit (kWh) Sedangkan TNB boleh hasilkan tenaga pada kadar yang lebih murah iaitu pada kadar 8 sen seunit (kWh) dan boleh dijual kepada pengguna pada kadar sekitar 17 sen seunit (kWh) TNB terpaksa mengenakan harga kepada pengguna sebanyak 30 sen seunit selepas dicampur dengan beberapa kos penghantaran dan kos TNB yang lain.
    Pada pendapat saya mekanisme pelepasan kos bahan api (fuel cost pass-through) di bawah IBR (incentive base regulation) yang akan dilaksanakan pada 2014 ini sebenarnya lebih memberi manfaat kepada IPP bukan kepada rakyat kerana rakyat terpaksa menyerap kenaikan kos bahan api sedangkan IPP tetap mendapat keuntungan berlipat ganda tanpa tergugatpun oleh sebarang perubahan (dahlah kaya-raya ditatang dan dibelai lagi dengan manja).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apapun ceritanya yang jadi mangsa adalah Melayu kebanyakkan seperti kita.Gerakan Revolusi untuk mengubah Malaysia ke arah yang lebih baik terletak ditangan kita semua.

      Sekian

      Delete
    2. Apapun matkapsul, perkara ubah mengubah negara ni bukannya semudah tukar kereta. Banyak hal perlu dipertimbangkan. Ye lah! ada tu kira ok lah tetapi perangai sipengampu pula tak ok, ada pula tu nak perbaiki kerosakan tapi diri sendiri pun rosak, ada tu nak jaga aqidah tetapi akhlaknya buat kita sangsi dengan aqidahnya, yang satu tu lagilah dahsyat nak suruh tuan rumah jadi kuli, kalau tak nak dia nak halau kita.

      Delete
    3. Tiada apa yang mustahil.Hendak seribu daya tak nak seribu dalih.

      Delete
    4. ada x ngo spt yg reentry ckp tu...kalo dh ada platform boleh laa d hebahkan supaya kita beramai2 menjadi ahli seterusnya bergerak utk penubuhan parti yg d idam2kan tu

      Delete
  18. 1.CEO terbaik kunun!!untungkan syarikat dengan memaksa rakyat menggunakan bahan yang berbentuk monopoli!
    2.Idola terbaik bagi semua CEO GLC adalah idris jalang!!personakan najib dengan untungkan MAs dengan menjual segala aset Mas!!kemudian dilantik menjadi boss PEMANDU dengan KPI yang dok bohong data dalam segala segi!!!
    3.maka segala rakyat malaysia berada dalam dunia "kebodohan" diperintah oleh puak-puak bodohhhh!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Data dan statistik dari PEMANDHOL ROTI JALA dikorek dari sember LOBANG TAHI.Pabila dibentangkan kepada Ah Jib dengan penuh bergaya dan yakin dengan serta merta Ah Jib TERPEGUN DAN TERPESONA.
      Kesimpulannya Ah Jib Gor adalah BODOH.

      Sekian

      Delete
  19. KUALA LUMPUR 31 Okt. - Tenaga Nasional Bhd. (TNB) mencatat keuntungan sebanyak RM2.94 bilion bagi tahun kewangan berakhir 31 Ogos lalu, meningkat berbanding RM2.19 bilion bagi tempoh sama tahun lalu.

    Kenaikan tersebut disokong oleh penerimaan pampasan kos bahan bakar daripada Petronas bernilai RM750 juta bagi tempoh April hingga Ogos 2012.

    Pengerusinya, Tan Sri Leo Moggie berkata, bagi suku keempat berakhir 31 Ogos lalu, TNB mencatat keuntungan yang tinggi iaitu sebanyak RM1 bilion berbanding RM600 juta pada suku sebelumnya. - UTUSAN



    Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Ekonomi/20121031/ek_05/Keuntungan-TNB-naik-kepada-RM294-bilion#ixzz2m2xs4pSQ
    © Utusan Melayu (M) Bhd

    1.apa erti semua ini!!!
    2.adakah rakyat malaysia bodoh atau memang suka diperbodohkan selamanya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  20. kalau dah harga minyak naik, gula naik, ayam naik, gaji pemimpin naik, so apa nak dihairankan bila elektrik naik... semua pun sudah naik maaaa... apa boleh bikin, semua tu ketetapan, terima jelah.

    ReplyDelete
  21. PKR cawangan Pulau TiomanNovember 30, 2013 at 2:21 AM

    Inilah yang dinamakan orang Malaysia . Minyak nak murah . Gaji nak tinggi . Kerja malas . Suka mengumpat sana sini . Komplen elektrik tinggi konon tapi mampu pakai aircond . Apa ... kalau tak pakai aircond boleh mati ke ?

    ReplyDelete
  22. perkasa kena setuju dasar kerajaan.

    ReplyDelete
  23. GAJI SAYA TAK NAIK NAIK...TAPI BILA HARGA NAIK, TEKANAN DARAH ATAU BP YANG SELALU MENAIK....TERIMA KASIH KEPADA PEMIMPIN YANG AMAT BUDIMAN, BERHATI RAKYAT, MENJIWAI SEGALA KESUSAHAN DAN KEPERITAN YANG DIHADAPI OLEH ORANG DI BAWAH INI....TAKPALAH...ASALKAN POKET PEMIMPIN TERSAYANG NI SENTIASA PENUH...BOLEHLAH HULURKAN SEDIKIT HABUAN SEPERTI BR1M BILA DIPERLUKAN...SEKURANG2 DAPATLAH BELI SATU KAMPIT BERAS, KOPI, GULA, GARAM TAMBAHAN....CUKUPLAH...KAMI AKAN MENYANJUNG DAN MEMUJA PEMIMPIN TERAGUNG KITA SELAMA-LAMANYA...SILA BUATLAH SESUKA HATI....KAMI RELA.....

    ReplyDelete
  24. duit br1m kan ada.....boleh lah bayar, naik banyak mana pon tidak jadi masalah....

    ReplyDelete
  25. Kerajaan sepatutnya menghapuskan subsidi bahan bakar secara keseluruhan.subsidi hanya diberi kepada TNB untuk menyerap kenaikan tarif .Sebab subsidi minyak kepada rayaat disalah guna oleh golongan tertentu .Beri subsidi kepada penjana tenaga dan TNB dan halang kenaikan tafif bil letrik .Semua rayaat akan merasa dan tiada siapa akan mengambil kesempatan .Orang tak boleh curi eksport tenaga letrik keluar negara tidak seperti minyak .

    ReplyDelete
  26. Turunkan Najib macam Pak Lah,jangan tunggu PRU 14.Banyak lagi kerosakkan yang akan dilakukan oleh kerajaan TIKUS MEMPERBAIKI LABU ini.Bas expres ada 2 pemandu dan ramai penumpang,destinasinya tetap sama.......andaikata pemandu yang menyambung perjalanan menukar arah ke destinasi lain,bermakna bas itu kena hijack.Tetapi kenderaan apakah yang penumpangnya cuma seorang manakala pemandunya ramai?......................itulah KERANDA namanya yang diusung menuju tanah perkuburan.Sekian Wassalam.

    ReplyDelete
  27. SAMADA RAKYAT SETUJU ATAU TIDAK....KERAJAAN TETAP MENAIKAN TARRIF ELETRIK....

    KALAU TAK NAK BAYAR LETRIK......PAKAI API LINLIN, MASAK PAKAI DAPUR KAYU....KALAU TAK RETI JUGK!......PANDAI PANDAI LER NAK HIDUP.....

    ReplyDelete
  28. Sudah banyak tahun Ana sudah perhatikan perangai TNB. Dari masa si mamat Dato Seri Che Khalid yang perasan hebat. Sekarang nie kedudukan dia lagi power dengan kumpulan Bukhari. Faham-faham lah kalau di gajikan oleh Bukhari sudah tentu ada projek yang akan di cetuskan. Ini memang stail kumpulan Bukhari. Berbalik kepada TNB, mereka ada satu perangai yang AMAT BURUK. Perangai mengadu kepada kerajaan apabila kos operasi naik. Bila dibantu oleh kerajaan, mereka akan BERKOKOK dengan prestasi keuntungan yang hebat......Tak BURUK ke perangai ni??? Keuntungan bukan denga guna bijaksana mengurus kos & operasi secara berhemah dan efektif tapi dengan bantuan subsudi kerajaan dan kenaikan caj. Lepas tunjuk keuntungan, maka pengurusan akan dapat bonus tinggi-tinggi. Kakitangan dapat juga bonus, tapi seciput lah. Kira-kira staf bawahan dapat makan udang kertas, tapi bos-bos makan lobster import dari Mediterranean. Harap rakyat lebih peka dengan perangai BURUK TNB, dan jugak perangai yang sama seperti GLC-GLC lain.

    ReplyDelete
  29. Inilah bahana jika sistem kapitalis diamalkan,rakyat akan ditindas sedikit demi sedikit.ketua2 GLC kebanyakan berpendidikan Barat dan kurangnya memahami dalam kontek Islam.Barat sudah lama mendidik orang2 ini supaya menyokong kapitalism yang mengutamakan keuntungan dan pertumbuhan.Ibarat burung ekor burung merak,makin lama makin besar ekornya,sampai satu masa ia akan makin tua,pudar warna,,begitulah sistem kapitalis,jika GLC2 masih mengamalkan sistem sedemikian rupa,saya tidak hairan satu masa nanti,kita akan menuju seperti berlaku di Barat.bengkrap

    ReplyDelete
  30. Yg pelik sgt2 TNB baru saja umumkan untung tahunannya berbillion, kenapa untung berbillion tersebut dijadikan bahan utk peras ugut rayat lagi?

    Kenapa utiliti asas elektrik dan air dijadikan 'komiditi' buat untung atas rakyat?? Ini sesuatu yg wajib ditentang oleh bloggers supaya rahsia bawah tanah stake holders menteri ataupun PM di bongkar.

    Mcm mana nk hadapi PRU14 dgn sikap Najib membodohkan diri melakukan kerja merobek poket rakyat. Isu ini tidak ada menang-menang dan pastinya PRU14 akan merosakkan nama BN. Pakatan akan main sentimen ini mudah2nya dan memang logik bg mereka main isu ini.

    Jika alasan subsidi, mcm mana TNB dn IPP boleh dibiarkan buat untung berbillion? Kenapa untung berbillion itu tidak cover balik bebanan Kerajaan beri subsidi?

    Ini konsep penipuan apa??? Rakyat mahu tahu!! Blogger kena main isu ini sampai puak Omar Ong, Idris Jala hatta Najib kena tunduk pada tekanan rakyat.

    Setakat naik harga gula itu masih terima akal.. Petrol pun rakyat masih sabar.. tiba2 letrik pulak.. lepas ni apa kesan berantai lain yg akan naik? Kenapa biar TNB jd company buat untung besar2 atas perkara asas rakyat??? dasar penswastaan yg mencekik leher rakyat!!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!