CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Sunday, November 24, 2013

CILI KASI TARUK! PETANDA TOKONG GUAN ENG AKAN TUMBANG!


Muahahahahaha! Ini bukan petanda lagi rasanya. Ini memang dah sah guan eng tokong harami bakal jatuh!

163 comments:

  1. Mat Sabu Menang. Tahniah.

    Saya ucap tahniah bukan kerana teruja dengan kemenangan Mat Sabu. Saya tahniah kerana dengan itu bermakna golongan ulamak sudah ditolak oleh kebanyakan perwakilan Pas dalam muktamar. Itu fakta yang wajib diakui oleh para ulamak dalam Pas sendiri.

    Ada orang kata golongan ulamak berlawan dengan golongan professional dalam muktamar kali ini. Saya tak bersetuju. Mat Sabu professional dari sudut apa ? Khalid Samad professional dari sudut mana ? Saya rasa lebih tepat kalau kita kata ULAMAK vs BUKAN ULAMAK dalam muktamar kali ini. Memang tidak dinafikan kali ini Pas dibarisi oleh majoriti kepimpinan Bukan Ulamak (eg. Mat Sabu bukan ulamak, Khalid Samad bukan ulamak sedangkan Hadi Awang ulamak, Nik Aziz ulamak, Nasarudin Hasan ulamak, Nik Amar ulamak).

    Saya bersetuju dengan Blogger MIK, kemenangan kumpulan bukan ulamak untuk memimpin Pas pasti memberikan advantange kepada Umno. Orang melayu yang celik dan cerdik pasti dapat melihat dan menilai untung ruginya mereka hendak menyokong perjuangan Umno atau menyokong perjuangan Pas.

    Kalau dulu2 bila dikatakan perjuangan Pas adalah perjuangan untuk islam, saya tidak nafikan kerana pada ketika itu hampir 95% pimpinan Pas adalah terdiri daripada tokoh2 agama dan para ustaz. Tetapi hari ini keadaan sudah berubah. Pas dengan Umno dah tak ada bedanya lagi dari segi saf kepimpinan (dalam Umno ada bukan ulamak dan ada ulamak sebagai pemimpin). Hadi Awang walau pun ulamak tapi bagi saya dianya tak ubah macam " TUNGGUL MATI " sahaja, sengaja diberikan kemenangan percuma oleh para perwakilan yang pro bukan ulamak (Mat Sabu) untuk menunjukkan kepada akar umbi Pas di kampong2 KONON2NYA PAS MASIH DIPIMPIN OLEH ULAMAK.

    Saya percaya satu hari nanti Mat Sabu akan naik menjadi Presiden Pas juga. Memang itu yang kita harapkan supaya orang melayu di kampong2 tidak lagi bercakap " SOKONG PAS SAMA SEPERTI SOKONG ISLAM, MENENTANG PAS SAMALAH DENGAN MENENTANG ISLAM ".

    Yang paling penting supaya akhirnya orang2 melayu di kampong nampak " AKHIRNYA PAS DI PIMPIN OLEH MAT SABU SEORANG PRESIDEN PAS YANG MENYOKONG PERJUANGAN KOMUNIS, MAT SABU PRESIDEN PAS YANG MENGANGGAP CHIN PENG SEBAGAI WIRA ".

    Sama2 lah kita doakan agar Mat Sabu menjadi Presiden Pas sebelum datangnya PRU14.

    Untuk makluman, penulis adalah insan yang membesar dalam keluarga aktivis Pas, yang teruja dengan warna hijau Pas semenjak zaman kanak2 lagi. Penulis dipasak dalam kepala oleh arwah bapa BAHAWA UMNO KAFIR KERANA UMNO BERPAKAT DENGAN GOLONGAN KAFIR MCA DAN MIC, dan penulis pun bersetuju. Tetapi hari ini setelah penulis hidup selama lebih setengah abad, dan mengikuti perjalanan Pas maka penulis simpulkan :

    KALAU DULU UMNO KAFIR, MAKA HARI INI PAS JUGA SAMA KAFIR MACAM UMNO. KALAU DULU UMNO BERPAKAT DENGAN GOLONGAN KAFIR (TAPI UMNO TIDAK LAH SAMPAI JADI PAK TURUT KEPADA KAFIR MCA DAN MIC), TETAPI HARI INI PAS BERPAKAT DENGAN GOLONGAN KAFIR SAMPAI SANGGUP JADI PAK TURUT ATAU BARUA KEPADA KAFIR DAP.

    Untuk berlaku adil kepada Pas dan Umno penulis minta anda berikan rating tahap KAFIR diantara Umno dan Pas :

    FIRST DEGREE KAFIR ... adalah mereka yang menuduh orang lain kafir kerana berpakat dengan orang kafir untuk membentuk kerajaan, kerana pada masa itu mereka tidak berpakat dengan orang kafir lagi.

    Siapa yang layak ? Adakah Pas atau adakah Umno ?

    SECOND DEGREE KAFIR ... adalah mereka yang pernah dilabel kafir hanya kerana berpakat dengan orang kafir untuk membentuk kerajaan, dan mereka tidak pernah melabel kafir keatas pihak yang pernah mengkafirkan mereka walau pun sudah mengetahui pihak itu sekarang sudah berpakat dengan orang kafir malahan sampai ke tahap di lihat oleh khalayak yang waras bahawa pihak itu sekarang seakan2 menjadi BARUA kepada orang kafir untuk menghancurkan islam.

    Siapa yang layak ? Adakah Pas atau adakah Umno ?

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hj Hadi ulamak apa ke bendanya,ulaRmak ada le.Dulu Hj. Hadi keluar fatwa utk kenakan Umno,sekarang fatwa yg sama kena batang hidung sendiri.al Quraan dan hadith Nabi tak pun berubah,tapi yg berubah Hj Hadi,Boleh ke perkara begini berlaku kepada ulamak tulin?.

      UlaRmak dalam Pas ulaRmak yg banyak dosa kerana menipu pengikut dan menkafirkan sesama Islam,Itu sebabnya mereka terus tersesat 'menyokong dan bersubahat dgn Anwar al Jubori,kelihata seperti Allah tidak membuka hijab utk mereka melihat kebenar siapakan Anwar sebenarnya.Allah juga tidak juga menimbulkan peristiwa kepada merreka seperti apa yg berlaku pada Dr.Hassan Ali dan Ust Nasharudin yg tercampak dari Pas,utk kebaikan mereka sendiri.

      Delete
    2. Berapa kali nak cakap...PAS bukan agama dan PAS bukan parti memperjuangkan Islam..tertubuhnya PAS adalah hasil usaha british menghancurka kesepakatan Melayu...Terimalah hakikat.. TQ..

      Delete
    3. umno bodoh sampai ke mamphosNovember 24, 2013 at 9:04 PM

      ana muslimah yg hanya indah pada nick tapi hakikat nyer bodoh tak ker sudah.status kafir telsh Allah saw tetapkan tapi ko tambah lg ikut kebodohan ko.kitab maner ko rujuk.mungkin kitab suci umporno ler tu,utusex..........ana muslimah yg sesat lg menyesatkan.tak pernah lg aku jumpa istilah kafir ko tu.bodoh aper ker.tolong ler ane muslimah.jgn ko tarik yg lain ikut ko kejalan mempersenda hukum Allah swt.lg mau cakap mempertahan kesucian Islam.kenapa ler ko dilahirkan sebagai manusia,kan elok ko lahir sebagai binatang.

      Delete
    4. ANON 9:04 PM
      rupa2nyer kau ni binatang...sebab kuman diseberang laut kau nampak tetapi gajah didepan mata kau buta...terang lagi bersuluh PAS menjual Agama demi undi. .Kau salahkan Umno..Kalau dah jadi anjing suruhan terimalah hakikat tu..kita orang tak kisah kalau kau nak menyalak..ha ha ha

      Delete
    5. anon 9:04

      rupanya anda pun masih tak dapat terima pas tu dah menjadi kafir. habis...pas yang meletak standard tu. kawan kafir jadi kafir. tanyalah bos kamu.
      memang ayat quran tak pernah bertukar...cuma ulamak kamu yang sering menukar mengikut kesesuaian dan citarasa sendiri.
      jangan melenting...sekarang rasa apa yang orang lain rasa bila dituduh kafir.

      Delete
    6. 904...anak munafik!!!

      Delete
    7. ANON 9:04 PM ada dlm senarai tak sunat lagi...sila bersunat dulu sebelum komen. Tengit sgt laaa...

      Delete
    8. tambahan lg.. umno menguasai BN dari segi bilangan kerusi yg ditandingi, terbyk dlm bn dan terbyk juga berbanding parti2 dlm pakatan termasuk parti yg nk ganti umno, iaitu pas.
      begitu juga kemenangan umno juga byk dari segi bilangan kerusi berbanding parti2 lain yg bertanding samada dlm bn atau parti2 dari pakatan rakyat.. termasuk la parti yg nk ganti umno tak lain dan tak bkn adalah pas.
      ckp2 nk ganti umno bkn baru ari semlm.. tp da lama sgt da.. agihan kerusi dlm pr pon pas tak dpt nk bertanding byk mcm umno.. dan nk menang byk mcm umno lg la tak dpt.. bahkan tercorot dlm pakatan rakyat sendiri...
      bkn mustahil pas nk ganti umno.. tp sikap pemimpin mereka yg tak akui kelemahan diri bahkan salahkan umno dlm semua perkara atas kelemahan dan kegagalan mereka menyebabkan mereka terus gagal.. berbeza dgn umno.. bila mereka lemah mereka tidak menyalahkan saingan mereka tp berusaha mencari punca dan cuba mengatasinya..

      Delete
    9. aku stuju sangat..
      PAS=Parti Ajaran Sesat

      Delete
    10. apa kah benar akan kenyataan najib bahawa hukum Islam ketinggalan zaman.jika benar aper hukum nyer.kenyataan mahathir bahawa kandungan Al Quran perlu di ubah ikut peredaran zaman.aper hukum nyer.nyatakan pendirian.ader brani.

      Delete
    11. Sekarang senang bagi kita orang Melayu untuk mengundi parti mana para PRU 14 nanti. UMNO sungguhpun korup dan sebagainya masih menjadi pilihan majoriti orang Melayu kerana kami tiada pilihan lain. PAS telah sah menjadi baruah dan kuli DAP, parti cHINA celaka yang pemimpin-nya merupakan evangelist kristian. Kalau Mat Sabu dan rakan kelibatnya dalam PAS tidak berhati-hati, mereka dalam tak sedar akan termakan dakyah kristian.

      Delete
    12. Umno dah lama jd barua MCA dan MIC!tak nampak ke?

      Delete
    13. Bhai 10.13...tak prlu nk twist kpd bnda yg tunjuk sngt yg lu brckp dulu, baru brfikir...bhai bila masa umno mnjd barua mca atau mic...

      Ini lh standard org yg memilih pr utk ditipu dgn agama di politikkn... bhai dulu umno dikafirkn bila umno bekerjasama dgn mca dan mic dlm parti perikatan dan di tukar kpd bn...umno dikafirkn??? Skrg pula brcomolot dgn dap, tak kafir ke bhai??? Istilah tahaluf siyasi dlm islam ujud pada pnhujung 90an ke...

      Bhai...klu kita bangang sekalipun jgn ditunjuk sngt bhai...malu mak pak kita serta keturunan kerana masih melahirkn generasi bangang....

      Klu lu kata umno barua mca atau mic...adakh lu mngakui yg pas itu bapak kpd segala barua??? Umno masih mmpu memerintah negara wlupun parti kompenen cina dan india merudum...itu lu kata barua!!

      Pas pula mnjd bangga tak tentu hala wlupun yg bnyk kerusi adalh dap pastu pkr...adahati lak ckp pas pnganti umno...kemon bhai...siapa yg jd macai dan barua kpd cina...

      Bangsatnya pas ni kerana memilih utk mnjadi barua cina dap hngga brkrompromi dgn mnsyirikkan Allah...gadaikn hukum dan negara islam...bhai blh lu nyatakn apa yg dap sngup korbankn utk pas...utk melayu...utk islam...SAPA BARUA BHAI???

      Delete
    14. saudara ku tuan juragan....nampak nyer tuan menzahirkan komen berserta dgn perasaan marah hingga terpacul perkataan bangsat dan barua.tidak kah tuan merasa malu pada Allah swt yg sentiasa melihat aper yg tuan buat.tidak kah tuan merasa kesal dengan ungkapan jijik terpacul dari fizikal tuan malu kah tuan pada ibubapa tuan yg mana saya percaya mereka akan kesal teramat sangat dgn apa yg telah tuan zahirkan.meihat pada nasihat tuan,saya berasa amat malu pada Allah swt jika saya membiarkan tuan berkomen jijik sedemikian rupa.beristhifar ler tuan kerana cacian tuan itu amat hebat pembalasan nya waima pulak tuan pernah menegur orang lain.insaf lah tuan juragan.berkata kata memang mudah tuan,mempraktik yg susah nya tuan juragan.seperkara lagi tuan juragan sila jelaskan perbezaan hudud Allah swt dengan hudud PAS.saya khuatir jika ia nya menjadi fitnah pulak.mohon pencerahan dari tuan juragan.sesungguhnya amat berat pembalasan dari Allah swt terhadap pemfitnah dan pemuka.teguran tersebut untuk diri saya jua.

      Delete
    15. Dlm umno pun bkn semuanya islam ngok.Dah memang umno jd baruah mca dan mic.lu tgk la dah berpuluh tahun BN perintah cina mca dan india mic yg kaya!lu apa ada?bodoh dan tonggong!tu cina mca balun berpuluh juta pun blh lps!tgk sendiri dgn mata dan guna kepala otak.brp lama org melayu tetap jd kuli cina mca!

      Delete
    16. Betul bro!Umno sanggup jd barua cina asalkan mereka dpt perintah.lu tgkla najib bg beratus juta kpd cina utk mng pilihanraya.tak ke barua cina ke tu.Yg melayu dpt kain sarung,anak ayam dan milo expired!Jgn fikir semua rakyat malaysia skrg ni bodoh bahalol mcm lu!

      Delete
    17. Saudara ku tuan MIK, saya dpt merasakan perasaan yg teramat kecewa saudara tuan Juragan yg dipermain2kan oleh sikap para ulamak tersohor di dalam PAS, agaknya sebagai manusia biasa kita terasa sensitive sekiranya agama kita dipermain2kan oleh golongan2 semacam ini. Jgn la saudara MIK butakan hati dan butakan mata kerana sebagai saudara seagama saya mengharapkan lontaran pendapat yg jujur utk pencerahan saya juga APA ERTI PERJUANGAN PAS YG SEBENARNYA dlm memertabatkan Islam di negara kita. Jgn la ditanya apa beza hudud Allah swt dgn hudud PAS tanpa rasa bersalah seolah2 saudara2 seagama kita yg lain semacam jahil utk membezakan kepentingan politik dan kepentingan agama. Sila jawab soalan2 berikut dgn jujur, secara berhemah dan bijak:

      1. Isu kafir mengkafir - Apa pendapat saudara tentang isu ini?
      2. Isu hudud PAS dan hudud Allah swt - Kenapa tidak semua saudara2 kita bersama2 PAS dlm hal ini, adakah jahil dan menolak secara total atau sebenarnya saudara2 kita merasakan hudud telah dipesongkan semata2 kepentingan politik.
      3. Apa hak PAS yg mengatakan menegakkan Islam tetapi mengamalkan demokrasi yg terang2 sistem bukan Islam?

      Saya harap saudara boleh memberikan pencerahan.

      Delete
    18. cantik soalan tu.pertama sekal isu kafir mengkafir.pernah ker mana mana media dimalaysia menyiarkan ucapan penuh Dato Seri Hj Hadi mengenai amanat nyer.tidak pernahkan.hakikat nya bila kita bersama sama menyokong pemimpin yg jelas menghina Islam dan hukum nya maka apakah boleh dipersoalkan akidah kita.sudah tentu jawapan nya boleh dipersoalkan akidah kita.bab hukum hudud.......berapa ramai diarab saudi yg tangan orang Islam kudung.kekerapan kita berjumpa tentu nyer tidak sapertimana yg mahathir tomahkan.pencuri tidak akan terus dihukum.pasti nyer akan dibicara.contoh nya pencuri mencuri kerana kelaparan dan tiada pula bantuan dari kerajaan dipilih maka hukuman tidak terlaksana.pencuri dihukum atas sebab cukup keperluan tapi masih juga mencuri maka terlaksana lah hukum hudud.Hudud yg mahu dilaksanakan oleh PAS adalah mengikut Al Quran.jadi tiada istilah Hudud PAS.itu adalah fitnah dari mereka yg takut dengan hukum Islam.bab demokrasi.apa maksud pilih lah kamu dikalangan kamu menjadi pemimpin.apa itu demokrasi.sefaham saya ahli PAS memilih.cara pemilihan tidak ditentukan.demokrasi adalah satu nama cara pemilihan.kenapa makan rambutan sedangkan perkataan rambutan tiada dlm Al Quran.tapi disuruh bercucuk tanam.tidak di nyatakan secara spesifik.tiada salah nya pada saya(peribadi)akan penggunaan sistem demokrasi selagi berlandaskan hukum.bila Allah swt suruh pilih dikalangan kita apa nama pemilihan kita nak namakan.yg menjadi masalah nya bila kita salahguna cara pemilihan.walahualam.

      Delete
    19. Hahaahahahaha...aku dah agak daaa..ko akan jawab mcm tu...malas nak ckp banyak....PUNDEKKKKKKK KO LAAAAAA....aku saja pakai ayat2 elok dulu sbb takut2 termaki hamun org yg benar2 jujur dlm pandangannya....utk ko...pergi jahaman laaa...PEMECAH UMAT MELAYU DAN PENYESAT ISLAM!!!

      Delete
    20. Secara tak langsung saudara MIK menganggap PAS itu maksum...takde kesalahan..saudara MIK, boleh tak cerita walau sedikit pon kelemahan PAS itu sendiri. Pada saya mustahil PAS gagal menarik sejumlah org2 Melayu berbanding UMNO kalau takde sekelumit pun kelemahan dalam pimpinannya. Berlaku jujur lah sedikit dlm membincangkan kelemahan PAS itu sendiri...boleh tak?

      Delete
    21. Entah la MIK, saya melihat ada benar jugak comment2 yg saya baca di atas tu. Kita terlalu beriya2 mengatakan cuma kita benar sampai ke tahap angkuh dan riak seolah2 ahli2 PAS ini insan terpilih utk memperjuangkan Islam. Bagaimana pendakwah2 bebas yg tidak pernah meminta undi atau dikenali tetapi tetap berkorban masa dan harta ke arah menjalankan tugas2 dakwah ini? Tak mungkin saudara MIK boleh mengukur keikhlasan individu begini dan menidakkan sumbangan mereka dgn menonjol2kan parti politik sendiri sahaja seolah2 mahu memonopoli apa shj yg berkaitan dgn Islam. Saya melihat ini sebagai satu doktrin meracuni pemikiran umat Islam semata2 ingin menggunakan kuasa tarikan Islam itu sendiri utk mendapatkan sokongan. Berkata benarlah dan jgn menjadi seorang yg fasik...

      Delete
    22. Anon 9:25 PM
      ana muslimin:
      Kenyataan anda bersifat fitnah, Mahathir danj Najib tidak pernah mengatakan Al Quran Perlu di Ubah , MEREKA mengatakan Al Quran Perlu DITAFSIR SEMULA .. DT TAFSIR SEMULA ...oleh mereka yang PAKAR dalam bidanng tertentu supaya Al Quran sesuai dengan Zaman... Gesaan itu turut dinyatakan ramai Ulamak dunia seperti Yusuf Qardhawi...
      yang tak berani cakap adalah ulamak selipar macam Mik Ajis dan Hajii Hadii...
      Jadi sebelum MENYALAK mencari kesalahan orang lain tengok dalam diri sendiri dulu..muhasabah diri kamu dulu.. TQ.. Harap berlapang dada..
      exPAS 2012

      Delete
    23. Anus November 25, 2013 at 10:13 PM.

      Apa yang anda tulis tu tak betul, yang sebenarnya ini;

      MCA dan MIC anjing suruhan UMNO.
      manakala,
      PAS adalah babi belaan DAP.

      Delete
    24. Kepada ana muslimin dan MIK. perkataan yang anda tulis tak banyak mana, tetapi fitnahnya yang banyak.

      Delete
    25. antara sifat pemuka dan munafik adalah yang berpura pura.sendiri buat sendiri tanggung.dan buat masa kini tiada sesiapa pun yg berani memberi hujah apa itu hudud PAS dan hudud AlQuran.beri lah perbezaan nya.jgn hanya berkata kata tapi tiada bukti.dan ubah tafsir saperti mana pulak yg di cadang oleh syiekh mahathir.ada mana mana ulama cari makan yg berani menyahut seruan mahathir.bilamana telah Allah butakan hati mereka maka tidak terlihat akan mereka kepada kebenaran.kebenaran kepada mereka ada lah yg batil.

      Delete
    26. 210,ko pasti nyer telah mengecewakan tuan juragan yg berakhlak mulia.awal nyer ko begitu bersopan sekali dan kemudian nyer sebalik nyer.sapertimana kata tuan juragan....tentu situasi tersebut memalukan ibubapa.ko ketawa penuh keangkuhan.ko pundekan orang.semesti nyer ko rasa bangga dan hebat.ko bangga mencela orang lain.ko tahu kenapa surah al Humazah diturunkan.semesti nyer ko tidak pasti.jika ko tahu sebab nyer pasti ko akan berasa gentar utk mencela..ingat janji Allah swt untuk pencela amat berat.nasihat untuk saya jua.aku maafkan ko atas celaan pundek.

      Delete
    27. Hahahahaha...last2 akhirnya mencarut jugak ko tuan MIK...mengecewakan PAS yg berakhlak mulia laa ko nie..tapi itu laa ceritanya...bila "ustad2 PAS" mencarut ko tak tegur pon...last2 aku yg suci pada mulanya tertanya2 takpe ke mencarut..? Aku pon ingat mencarut tu takpe sbb tok nik ajis kata Tuhan pun mencarut...nasihat aku laa...tak semua org2 kita nie bodoh2 bro...org mencarut kita pon mencarut...org hipokrit...kita pon boleh hipokrit...sekelip mata bleh berubah..tak payah la maafkan aku sbb tak rasa bersalah pon mencarut kt ko....

      Delete
  2. Bagus bia dia menang kalu boleh suh anwar brahim jdi presiden hahahah...baru senang Nk berdentum nanti,.samolah dengan Umno biar puak2 bongok mcm kj silembut h2o menang tunggu sultan2 nusantara yg cantas lineral2 dn pondan2 dlm umno termasuk sang tuan perisiden kakakakak..tungguuuuuuuuu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. elok.elok.canteeeek.puak umporno harbi ngate puak sendiri.ada terbaaaaaek.

      Delete
  3. Yang Penting ialah lawan Rasuah UMNO, Otak mu Bodoh, Barua Melayu UmNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasuah..rasuah.. Mik aziz makan rasuah ape cerita.. Title ularmak dia tu boleh meng halalkan segalanya keeer.. Bodoh nak mampus..hidup menyusahkan orang..

      Delete
    2. umno perasuah tegar nak mamphosNovember 24, 2013 at 9:09 PM

      708 yg teramat bodoh untuk menilai rasuah.madey dah kata umno busuk sampai usus ler.u help me,i help me.....kata piem.tu aper kebenda nyer....lanjum kut.bodoh buat cara bodoh yer.....jgn memandai mandai.Wooooooooooooooooooo.

      Delete
    3. Takebeer gulp gulp gulp
      Hudud ala pas atau hudud alagapas

      Delete
    4. Anon 9:09 PM
      wahai anjing suruhan yang bodoh nak mampus... Peduli ape aku dengan madey.. Isu utama ularmak haji haadi dan nikk ajis yang menjual agama dan yg terkini pengkhalwat syiahdilantik menjadi timbalan presiden..ape kebodoh penyokong anjing suruhan ini.. Terimakasih kerana menyalak tadi... Terbukti kau memang anjing..nanti minta tulang babi kat tuan kau...

      Delete
    5. rasuah....rasuah....rasuah. pas tak ade rasuah ke? oh ya pas mana ada rasuah. sedekah jer....

      Delete
    6. Apasal laaa bila aku start baca komen geng2 PAS tak sunat nie rasa mcm geram jer nak pegi sunatkan diorang cepat2..komen dah la bodo2...lagi2 mende yg sama je depa dok menyalak2...WOI! PEGI SUNAT DULU LAA...!! TENGIT KO TAU TAK..?

      Delete
    7. PAS takda rasuah? apakah ko ni buta mata, buta hati pekak atau ko ni memang dungu, tu sebab pencacai pas mudah ditipu oleh bos sendiri. sudahlah rasuah kemudian berkawan lagi dengan raja segala rasuah dan raja pemfitnah iaitu DAP dan PKR.

      Delete
    8. ahli2 umno tidak ada masalah utk mengkritik partinya... kalau ade bukti kukuh tindakan akn diambil.. cuma era pak lah yg disokong oleh pakatan rakyat nmpk mcm ade pilih kasih..
      berbeda dgn pas.. apabila ahli lantang mengkritik ,mereka dimusuhi bahkan dilaber sbgai org suruhan umno.. dan berbagai tindakan yg tidak islamik akn dikenakan... cth yg besar hassan ali dan ustaz nasha...

      Delete
    9. ali rostam dan isa samad didapati bersalah atas tuduhan rasuak sewaktu pemilihan umno hingga tidak dibenarkan bertanding merebut jawatan.kesalahan rasuah adalah universal.kenapa tiada tindakan dari SPRM.apa kah hukum dari lembaga disiplin mencukupi.kenapa tidak dilapurkan.double standard.

      Delete
    10. 948 dari segi sifat fizikal kita ada lah sama.makna nya......ko pun anjing kurap ler....nanti jgn lupe yer mentedarah tulang babi pemberian upah tuan ko atas kesudian ko menjadi anjing kurap pencacai.

      Delete
    11. menanti teguran tuan juragan terhadap 934 yg mempersendakan hukum Allah swt.berat nie tuan juragan bilamana hukum hudud dipersendakan sebagai hudud alagapas.tuan juragan......tidak kah tuan juragan berasa sedih bila teman seperjuangan tuan mempersendakan hukum Allah swt.tidak tuan juragan berasa gentar akan janji hukuman Allah swt terhadap pemuka pemuka.wahai saudara ku tuan juragan,berani lah tuan pada kebenaran.

      Delete
    12. Bhai mik...jujur pada diri lbh baik dari sekadar cuba bermain dgn kata2...klu lu sndiri nmpk akan kepincangan knp bkn lu secara nyata dan tegas utk katakn bnda tu salah...ttp nyatakn yg salah tu dgn hujah yg berilmu dan tunjukkn sifat beradap...jgn sekadar dgn maki hamun utk kita hrpkn org akan respek dgn teguran kita...lu sndiri pun tak menegur komen dari puak yg mngatakn akulah perjuang islam ttp makian cacian carutan yg jd makanan mereka..
      (ini jwpn kpd semua persoalan lu)

      Delete
    13. tuan juragan aper perlu bersangka buruk.saya tidak bermain dgn kata kata.saya hanya memerhati sahaja.naka bilamanasaya nampak tuan membuat teguran dan nasihat maka saya mengingatkan tuan sahaja.apakah bilamana saya menasihati tuan,ianya menjadi kesalahan pula.dan soalan mengenai hudud tidak pula tuan jawab.mohon pencerahan tuan juragan.

      Delete
    14. Bhai...hukum hudud ini jatuh kpd semua penjenayah tnpa mngira apa bangsa dan agama...itu mnjwp persoalan lu...aku tak marah dgn teguran lu...ttp jelas dan nyata apa permainan lu yg sdg lu mainkn... hahaha..bhai lain kali kita akan brhujah bila lu jujur dgn diri lu sndiri dlm menegur...

      Delete
    15. Saudara MIK, saya ingin bertanya sekiranya ada di dalam PAS kepincangan2 dlm memperjuangkan Islam. Bagaimana dgn maki hamun drp segelintir ulamak2 semasa berceramah yg telah byk saya hadiri dan juga di dalam youtube. Saya mahu tuan memberikan pendapat yg specific berkenaan PAS itu sendiri. Saya tidak mahu mendengar apa2 selain drp itu sebab selalunya bila kita ikhlas bertanya sesuatu perkara, pihak yg pro PAS akan menundingkan jari ke UMNO seolah2 apa yg PAS buat adalah setelah UMNO buat dulu....jadi mcm PAS tak salah menggunakan kaedah yg berdosa sebab UMNO sudah melakukannya dahulu. Ingin saya memperingatkan saudara supaya jgn bersikap hipokrit dan beralas2 dlm melontarkan pendapat berkenaan dgn PAS yea...

      Delete
    16. Anon 9: 36 PM
      Wooooooo :
      Aku bersyukur kerana Allah menjadi kan Aku manusia dan bukannya Anjing seperti kamu, Akhirnya kamu mengaku menjadi anjing.. InsyaAllah Aku akan terus berjuang menentang anjing2 suruhan golongan kafir dan penjual agama ini... aku berdoa supaya Allah mengubah diri kau dari menjadi anjing suruhan selama-lamanya,... Bertaubatlah sebelum "mayat " kau menjadi anjing...... Mhuah ha ha

      Delete
  4. Nik Aziz kata: Supaya oreng Cine seneng dengan Isle!

    http://www.youtube.com/watch?v=pzhX41BF380

    http://www.youtube.com/watch?v=dUKboWyd5gU

    Nik Aziz tu pembimbing pada si Anwar Berahi
    PKR = (P)impinan 3-P (K)epada (R)akyat

    Apa itu Pimpinan 3-P? Iaitu Penzina, Peliwat, Pengkhianat Negara (Serangan Lahad Datu)

    ReplyDelete
  5. Saudara Blogger

    Kalau dapat tolong tulis artikel berkenaan keputusan pemilihan Muktamar Pas 2013. Saya nampak kali ini pengaruh ulamak semakin kurang menyengat lagi dah. Pada saya, sebagai sebuah parti yang membawa risalah islam, tanpa penyertaan ulamak secara konstruktif maka perjuangan islam Pas tak sampai kemana, hanya setakat jadi modal politik sahaja untuk bersaing dengan Umno.

    Saya sebenarnya merasa kasihan dengan pak2 lebai kampong yang nampaknya masih menaruh harapan kepada Pas untuk membela islam. Pada hakikatnya islam semakin lemah, semakin dihina gara2 permainan politik Pas.

    Berkenaan Hudud, saya sangat mengharapkan agar Umno mempermudahkan dan membantu Kelantan untuk melaksanakan Hudud. Kalau Umno bertindak sebaliknya saya katakan Umno telah tersilap langkah dalam usaha menarik sokongan orang melayu kepadanya. Selama ini Pas menjaja diserata kampong bahawa Umno yang menghalang perlaksanaan Hudud di Kelantan. Semoga pemimpin Umno tak buta terhadap peluang yang terbuka didepan mata. Kepada pemimpin Umno, saya nasihatkan ... " tak perlu lah bersusah payah dan berhabis2an nak mengejar sokongan yang belum pasti daripada bukan melayu " kerana sokongan orang melayu lah yang menjadi jaminan jatuh atau naiknya Umno.

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
    Replies
    1. tanya najib ader brani kerNovember 24, 2013 at 9:16 PM

      kah.kah.kah.kih.kih.kih.kih.Wooooooooooo.ana muslimah yg teramat bodoh bangang lg jahil.woi mangkok bodohpiang....bukansetakat Kelantan ler,seluruh Malaysia wajib dilaksanakan hukum hudud ler bodoh hoi.harap nick jer cantik tapi hakikat nyer bodoh.berani ker parti yg penuh dengan pencuri,penzina,pemabuk mau melaksanakan hukum hudud yg wajib dilaksana.kah kah.kah.kih.kih.kih.Woooooooooo.saranan supaya sijahil yg mau selalu jahil melaksanakan hukum Islam.ana muslimah umporno giler meroyan aper ker.

      Delete
    2. Bhai 09.16...lu mmberi komen dgn akal atau dgn amarah yg mnjd mainan iblis...ini ke bahasa prjuang islam dlm brhujah...maki mncarut dah jd makanan lu org ke..

      Bhai...aku akan respek dgn hujahan lu (wlupun mcm org iver dose pil kuda) andai pas benar2 komited dgn laungan hudud... hudud ni utk menegakkn hukum Allah atau modal politik utk menipu org kg...

      Bhai...jika sblm ni syeikh ma syabu timb.pres pas mmpu kmpulkn ratusan ribu ahli pas utk brdemo utk dap dan pkr dlm bershit dan lgbt...ttp kenapa mat syabu tak mmpu kumpulkn ratusan aktivis pas utk berdemo atas nama hudud..

      Jika ahli pas snggup berhujan dan berpanas melawan undang2 negara dlm bershit, lgbt, hkr dan 505...ttp kemana semangat syahid ahli pas dlm mmprjuangkn negara islam dan hudud...

      Bhai kerajaan tidak prnh mnjnjikn kpd rakyat samada muslim atau non muslim utk laksanakn hudud didlm negara majmuk...ttp krajaan sntiasa memastikn hukum syariah diprtahankn dan ditambahbaikkn..

      Bhai...jgn tunjuk sngt yg lu takda beza dgn ahli pas yg lain yg menelan sahaja najis politik yg di prmainkn oleh pimpinan pas...jika sblm bersama dgn dap dan pkr pun pas gagal tunaikn jnji2 kpd ahli pas..

      Antara tahaluf siyasi dan hukum Allah, kita nmpk dgn jelas yg pimpinan pas dan disokong oleh ahli pas yg snggup mnyisih ulama utk naikkn golongan bkn ulamak (sorry bhai aku tk snggup nk sebut grup mat syabu, husam, mahfuz dan seangkatan dgn mereka sbgi professional)...

      Bhai...jujur pada hati wlupun pahit..adakh anwar sndiri snggup berhujan berpanas utk beri sokongan kpd perjuangan pas..atau lu mmng yakin yg pimpinan dap mmng mnyokong konsep negara islam dan hudud ala pas...fikirlah2

      Delete
    3. bro, org2 pas memang lagu tu...hati depa semua dah hitam mcm arang..Quraan kata lain, depa p amal yg lain

      Delete
    4. Nie sekor gi geng PAS tak sunat...woi."tanya najib ader brani kerNovember 24, 2013 at 9:16 PM" ko dah sunat blom? Tahallul siasi ko dgn DAP kasi potong ke tak?

      Delete
    5. Saudara Blogger,
      Tolong senaraikan rasuah-rasuah PAS untuk tatapan geng geng pas yang mengacau di blog ini.

      Delete
    6. mengikut perlembagaan.. hudud dibawah kuasa kerajaan negeri. dan tiada masalah utk melaksanakanya.. cuma mereka yg didakwa dimahkawah syariah yg melaksanakan hukum hudud dan didapati bersalah, mereka boleh mencabarnye dimahkamah persekutuan.. ini la masalahnye..
      tp bg mereka yg akur dan redho hukum hud atas kesalahan mereka dan tidak mencabarnya dimahkamah persekutuan tiada masalah..
      apatah lg mereka yg memperjuangkanya.. khususnya ahli2 pas.. mereka wajar memberi dan menjadi cth..

      Delete
    7. tuan juragan......minta sesangat nyatakan jenis hudud PAS yg ko gembar gemburkan tu.adakah hudud PAS berbeza dengan hudud yg telahAllah swt perintahkan.dimana perbezaan nyer.nyatakan wahai tuan juragan.

      Delete
    8. "kerana sokongan orang melayu lah yang menjadi jaminan jatuh dan naik nya umno"............wahai tuan juragan,tidak kah tuan berasa sedih bila membaca komen ana muslimah sedemikian rupa.tidak kah tuan berasa hiba apabila seorang "muslimah"meletakan ketentuan jatuh/naik umno ditangan manusia.seandai nya brasa amat pilu dengan statement sedemikian rupa,rasa nya dipihak tuan yg berakhlak mulia tentu nyer lebih lagi.tentu tuan juragan berasa teramat malu dengan komen 'MUSLIMAH'yg jelas sekali menafikan haq dan kekuasaan Allah swt.harapan saya moga tuan juragan dapat mendidik hal hal dasar hukum syirik pada teman seperjuangan tuan.adalah tersangat sedeh lagi teramat malu bila seorang muslimah gagal tuan juragan bimbingkan.

      Delete
    9. Kata ulamak muktabar hudud boleh ditangguhkan jika adanya syubahah dan kemudaratan dalam masyarakat contohnya banyaknya fitnah (akhlak tak terdidik dgn baik) yang ditabur sana sini oleh puak pakatan termasuk cai cai pas yag kononnya memperjuangkan Islam.

      Delete
  6. Mah...!!!Muka abang bau burit Mah..!!!

    PtuiiiiHHHH....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. reentry kaki jilat buritNovember 24, 2013 at 9:20 PM

      tu dia reentry kaki jilat burit.kah.kah.kah.kih.kih.kih.Wooooooooooooo.ko jilat burit lembu ler tu.

      Delete
    2. Mah...!!!Bulu Bulu Burit Kerinting Mah tersangkut kat muka abang Mah....!!!!

      Warghhhh....Kah...Kah...!!!!

      Delete
    3. Mahhh...asaal burit ko byk kurap Maaahhh...!!! Arrggghhhhhhhh!!! Maaaahhhhh!! Tengitttttttt!!! Burit lembu pon tak tengit mcm nie Maaaahhh!!

      Delete
    4. Barua btol laa...sebijik mcm babi mengawan..hahahahaha..aku tak bleh bayang muka Mat Sabu kena tenyeh dgn burit bacin Cik Mah...uweeeeeeeeeeekkk!!!

      Delete
    5. tuan juragan.........begini kah cara komen teman seperjuangan tuan.pasti nyer tuan berasa amat sedih kan.dimana teguran dan bimbingan tuan juragan.tidak kah tuan juragan berasa takut akan janji pembalasan Allah swt terhadap pemuka pemuka.

      Delete
    6. Woi MIK! Jubur la ko! Saya memohon maaf kerana memaki hamun saudara disebabkan terpengaruh dgn ceramah2 PAS yg telah saya hadiri. Mohon pencerahan sekiranya saya mendapat pahala menghadiri ceramah2 sedemikian rupa yg disampaikan oleh ulamak2 yg sepatutnya mengajar dan bukan berkurang ajar...

      Delete
  7. Anon 337

    Tak apa lah aku jadi barua Umno kerana Umno tu melayu dan Umno juga islam. Tapi kalau melayu Pas pi jadi barua DAP macam mana sebab DAP tu dah la cina kafir pulak tu. Haaa hang jawab mai, aku nak dengar. Booodoooooorrr punya melayu Pas.

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ana muslimah yg bodoh tiada taraNovember 24, 2013 at 9:25 PM

      kah.kah.kah.kih.kih.kih.kih.sejak bila umno mengucap dua kalimah syahdah.kih.kih.kih.kah.kah.kah.Woooooooooooo.saper laki yg malang beristerikan ana muslimah yg jahil lg bodoh tiada tara nyer.mu nie giler aper ker.......woi mangkuk ko paham ker tak aper itu umno.lain kali bila tau diri tu bodoh tiada tara buat cara bodoh.jangan nak memandai mandai komen.aper ler punya bodoh minah sekor nie.Wooooooooooo

      Delete
    2. bahasa kau shj dah gambarkan otak kau bagaimana. malang ada rakyat mcm ni penuh maki hamun hakikatnya bodoh

      Delete
    3. Bhai 09.25...sekurang2nya beliau bkn bacul spti lu yg tiada pndirian dlm mmberi komen...lu takut ke nk guna nick name sndiri agar lu nmpk lbh brpndirian...

      Bhai...respek org dan rahmat Allah bkn nya dari betapa hebatnya kita dalam memaki org...aku pasti bhai jika ibubapa lu bangga lu memilih pas, ttp aku pasti mereka juga tak snggup menerima hakikat betapa rendahnya akhlak lu dlm berhujah.. tak tau lah pula klu lu kenal pas melebihi lu kenal islam...

      Delete
    4. setuju dengan ana muslimah dan juragan.
      orang pas ni belajar agama memang tinggi bolih hafal quran tapi masyaallah mulut dan hati penuh hasad. patut lah ramai rakan saya dulu dalam pas mula mengasingkan diri dari pas.

      Delete
    5. Satu lagi budak tak sunat: "ana muslimah yg bodoh tiada tara November 24, 2013 at 9:25 PM". Buang masa je layan geng2 PAS tak sunat nie....tahallul bahlul siasi dgn DAP punya penangan...serupa hidu gam punya effect...sebab tu merapu2 je bila komen...

      Delete
    6. 925 tu anak babi... sebiji mcm babi, main sondol je... mcm mat sondol normah, bang non sondol chinadoll, mcm stopa ali kt hotel istana, mcm badrul amin bertakzirah pg2 buta, ..yg penting sondol.. dosa tolak tepi sebab boleh jumpa n.ajis ambik signature ke syurga.. takebeer!!

      Delete
    7. Daripada bahasa yang digunakan oleh orang pas yang buat komen di sini aku dah tahu tahap iQ mereka memang sangat randah.

      Delete
    8. saudara juragan yg berakhlak mulia.teguran saudara amat baik sekali.tapi sayang nyer saudara gagal menjadi seorang yg benar benar beretika bila menegur.teguran saudara hanya memilih pada yg tertentu sahaja.tidak kah saudara juragan berasa takut apabila ditanya nanti kenapa teguran/tanggungjawab menegur hanya pada yg tertentu.bagaimana saudara mahu menjawab nanti jika ditanya pada saudara kenapa tiada teguran atau nasihat terhadap pemfitnah pemfitnah isu liwat.adakah penuduh tersebut melihat dengan jelas akan kejadian tersebut.menuduh dialam maya,dimana saksi nya yg tidak fasik seramai 4 orang.adakah saudara tidak gentar atas kegagalan saudara menegur teman seperjuangan tuan menghambur komen komen kesat.........jawab lah saudara juragan yg berakhlak mulia.manis menuturkata,pahit merealisasi nyer.kan gitu tuan juragan.

      Delete
    9. Bosan btol la mamat MIK aka Minda Intelek Keldai nie...ko pandai2 la tegur sendiri kalau saudara Juragan memilih tanak tegor...ko nie bahalol laa...HIPOKRIT BESAR ko tau tak bila menegor sorang utk menegor bagi pihak ko...jgn cerita la pasal fasik ka apa ka...ko ingat ko pon takan ditanya ker? Sbb org hipokrit mcm ko dgn ayat2 mcm sial ko la org2 mcm aku dok maki hamun ko tau tak? So...skrg...cuba tegor aku...nasihat aku sikit...

      Delete
    10. Woi.! Mik kata tahu hudud tetapi yeelak tak tahu..... Kalau tak ada empat saksi tidak fasik maka "qorinah" boleh digunakan iaitu bukti-bukti lain yang munasabah boleh digunakan seperti DNA, kesan mani, video,ujian saintifik dll dan jika sabit maka hukuman boleh dijalankan tetapi cara Takzir. Si peliwat tu bukan kena fitnah tetapi memang betul telah dibuktikan dalam mahkamah dan telah diketahui oleh umum.

      Delete
  8. Aku lebih rela jadi baruah umno yg pro bumiputera dan islam dari jadi Pas yg jadi barua Dap komunis/kapir

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju! Pendek dan padat. Daripada jadi barua macam PAS untuk kayakan DAP, baik aku jadi macai dan barua UMNO untuk agama, bangsa dan Negara!

      Delete
    2. barua umno yg bodohNovember 24, 2013 at 9:28 PM

      barua umno yg bodoh lagi diperbodohkan.betul ler aper yg madet katakan.

      Delete
    3. Assalam Anon 9.28 PM...Anda nampak org lain bodoh. Suka mengata org bodoh, tapi tanpa anda sedari, anda sendiri mengaku "barua umno yg bodoh". Cermin diri dan keperibadian sendiri, jgn sampai terserlah kebodohan dan keburukan sendiri.

      Delete
    4. Mak oi...sekor lagi geng PAS tak sunat--------->"barua umno yg bodohNovember 24, 2013 at 9:28 PM" bagi komen...korang nie cawangan melayu tak sunat red bean army ke? Mcm lalat tungau laa...dari jauh dtg hurung blog nie ramai2...smpai dah bau tengit...amacam tahallul bahlul siasi korang dgn DAP? Berapa org dah geng PAS ko yg tak sunat?

      Delete
    5. barua UMNO yg bodoh sebenarnya si mata sepet CINA celaka. ORANG MELAYU PERLU INGAT : SATU UNDI PAS BERMAKNA SATU UNDI UNTUK DAP - SATU PARTI CINA CELAKA YANG BENCI KEPADA ORANG MELAYU DAN ISLAM. SI CELAKA KIT SIAL BERTANGGUNGJAWAB BRRLAKUNYA TRAJEDI 13 MEI 1969!

      Delete
  9. adakah perwakilan pas yg.undi mat sabu juga bersetuju dengan statment mat sabu ''saya lebih rela makan babi degan guan eng berbanding makan ayam dengan najib !!''

    sejak bila najis mughalazah jadi halal dalam pas?
    sejak dibimbing khalifah guan eng?

    Soo..sebenarnya siapa tarbiah siapa nih??

    gen2feldea

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kami akan berdoa supaya guan eng memeluk Islam..mhuah ha ha.. Dah terbalik PAS terima plurarisme.. Memang bodoh nak mampus.. Ha ha ha

      Delete
    2. Anon 7.11 PM....Dulu PAS selalu memburuk2kan org BN / UMNO, Sekarang Allah dah beri sedikit balasan. .... Ludah PAS dah terpalit kat muka depa sendiri....

      Delete
    3. AnonymousNovember 24, 2013 at 5:52 PM
      adakah perwakilan pas yg.undi mat sabu juga bersetuju dengan statment mat sabu ''saya lebih rela makan babi degan guan eng berbanding makan ayam dengan najib !!''

      sejak bila najis mughalazah jadi halal dalam pas?
      sejak dibimbing khalifah guan eng?

      Soo..sebenarnya siapa tarbiah siapa nih??

      gen2feldea

      ====================================

      Saya dgr lain pulak...Mat Sabu dan perwakilan punya statement mcm nie haa: "''Saya lebih rela kote saya dikulup balik dan tak sunat bersama2 dengan guan eng berbanding dengan najib yg telah bersunat!!''

      JELAS...PAS BERJAYA DITARBIYAHKAN OLEH DAP!

      Delete
    4. tuan juragan.......lihat lah sendiri akan komen komen manis dari teman seperjuangan tuan.adakah tuan yg berakhlak mulia tidak berasa malu dengan komen komen teman seperjuangan tuan.sudahkah tuan juragan melaksanakan tanggungjawab tuan juragan menegur/menasihati akan komen komen fitnah yang nyata.tidak kah tuan juragan berasa gentar dengan janji pembalasan dari Allah swt terhadap pemuka pemuka.fikir fikirkan lah tuan juragan.menutur teguran mudah,nelaksanakan teguran tu yg susah.kan gitu tuan juragan.

      Delete
    5. Woi Minda Intelek Keldai aka MIK...sila nasihat aku skrg...!!! Apasal tanak tegur aku? Bacol kaa? HIPOKRIT BESAR LA LUU!!

      Delete
  10. Pkr dan pas akn brgabung..glongan fulamak pas akn dpnggirkan...jdlah parti fuckimak nnti..

    ReplyDelete
  11. Zaman sekarang, zahirnya madu, rupa2nya racun, yang nampak racun, itulah penawar. Sebenarnya ramai anak2 muda dah terjerat dgn penampilan islamik PAS, ini pemerhatian saya di persekitaran saya. Tapi apa kerja yg mereka dah buat, contohnya bergegar2 laung isu hudud dlm ceramah, tapi bila mintak kebenaran nak buat di Kelantan pun, sendiri mengaku tak sedia lagi. Apa semua ni??? Johor dah mula mengorak langkah ke arah mengembalikan semula kemuliaan Jumaat, harapnya hukum hudud juga dpt dimulakan dahulu dr arah selatan, tak payah bising2 tapi kerja jalan. sokonglah pemimpin yg tak bnyk ckp tapi buat kerja, drpd tin kosong yang bising tapi habuk pun takde.

    ReplyDelete
  12. Korang bergadoh kat sini pun tak guna sebab yang terbaik tetap DAP .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada kitaorg kesah lu dap waima komunis sekalipun...

      Delete
    2. Pope Nik Ajis sampai dah nak mereput baru sibuk nak bikin ini hudud.
      Tak guna punya pengikut Syiah PAS ni.Serambi Mekah KEPALA BANA.Berzina,Dadah,perangai budak muda Kelantan banyak yang haram jadah.Mangkok ayon PAS ni.Muka pun busuk.

      Sekian

      Delete
    3. Haaa...lagi sekor geng PAS tak sunat: PemanduNovember 24, 2013 at 9:56 PM

      Aku dah kata awal2 gi...budaya tak sunat nie dah berleluasa dlm PAS...pada depa walau apa pon yg terbaik tetap DAP...SENANG JE NAK KENAL..KALAU MERAPU2 KOMEN DIA MCM MAT GAM MAKNANYA TAK SUNAT LA TU SBB HARI2 BERGAUL DGN DAP YG SAH2 TAK SUNAT....OTAK ROSAK SBB HARI2 HIDU BAU TENGIT GUAN ENG, KIT SIANG, KAPAL SINGH...PERGGHHHHHHHHHH...NAJIS SUNGGUH!

      Delete
    4. Lu kulum la punai mca dan mic.depa pun sunat mcm hang!

      Delete
    5. Apa kulum2 lak nie...tok lebai PAS ajar ko kulum batang ker? SAH PAS SESAT!

      Delete
    6. Lu kaki kulum punai kulup mca dan mic!

      Delete
  13. KESIAN TENGOK PENYOKONG PAS DIPERBODOHKAN ...November 25, 2013 at 3:00 AM

    Tak payah nak komen banyak2 ...

    Sebagaimana PAS ditubuhkan pun atas rasa KHIANAT (dlm perjuangan org2 Melayu), DENGKI dan IRI HATI kerana kalah pemilihan dan tak dapat jawatan utama dlm UMNO, begitu jugalah PAS akan jual/gadai segala-gala (hatta AKIDAH dan AGAMA) yg ada utk KUASA demi mengalahkan UMNO.

    Kalau niat dari mula dah tak betul, sampai kiamat pun perjuangan PAS tak akan betul dlm segala hal. Hanya Tuhan menunjukkannya dgn cara perlahan-lahan, dan org yg waras berfikir saja yg nampak dan pasti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun kesian tengok penyokong PAS terutama yang tahap melampau seolah olah PAS yang terbaik . Tapi aku bersyukur yang aku tidak jadi seperti mereka . Aku sokong BN tapi tak la menyokong membuta tuli . Mana mana pemimpin BN yang tak betul tu memang aku akan kritik .

      Delete
    2. Rakyat Biasa, anda boleh kritik UMNO dan BN tapi jangan berani kritik PAS dan DAP, terus automatik kena fitnah Barua UMNO dan dibuang parti :)

      :Psarah

      Delete
  14. kalau setakat guna nick name sendiri tapi otak bodoh tak guna..lebih baik orang tak kenal janji perjuangkan maruah bangsa agama dan diri aku...jgnlah hina pakatan rakyat sbb yg dihina dan difitnah ini akan memerintah..kezaliman harus ditentang...harga barang mau turun baru ada untung...jgn dok fitnah sgt orang takut jadi mcm madey..bertimpa timpa bala dok mai...huish lewat dah ni...ana muslimah dah tido belum..? mai abang nak tenyeh sket...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai...sekurang2nya bila kita ada nick name kita lbh btrngungjwp dgn apa yg kita tuliskn, dan bkn spti baling batu smbunyi tngn...hahaha lu merepek ke atau kuat sngt berhalusinasi hnga terlupa sejauh mana pr boleh pergi...

      Bhai, anwar semakin tua dan bkn hidup menongkat dunia...lu ingt pkr ujud kerana rakyat??? Kesian bhai klu itu yg lu hrpkn...bhai apa masalah dgn tun m...bala apa yg menimpa tun...lu tak nk ckp yg nik ajis juga di timpa bala bila tua sblm waktunya... aku rasa tun m yg jauh lbh tua dari nik aziz lbh gagah dari beliau...ttp klu lu nk ckp bala menimpa anwar aku setuju...

      Lu nk ckp tntng prjuangan maruah bangsa, agama dan diri lu...maruah bangsat apa nya bhai klu tngk dari statement yg lu keluar trhadap seorg wanita...kemon bhai lu juga dtg dari seorg wanita...lu pasti ada adik atau kakak yg juga wanita...lainlh klu lu mmng tak tau asal usul serta keturunan lu...malu mak bapak bhai klu baca tulisan 'maruah' yg lu prjuangkn....

      Delete
    2. bro 4:18..

      lu ada maruah ka? maruah agama lu ada pertahankan? maruah diri lu lagilah hancuss.

      Delete
    3. Maruah juragan std babi je.bodoh nak mampos!

      Delete
    4. Woi Anon 11:56 PM...pegi kulum batang kulup Guan Eng laaa!

      Delete
  15. ana muslimah ni kena tenyeh dak lagi ? kalau dak lagi ..mai kat blog abang sat...maiblowjobabang@internet.com.....apalah nak jadi hangpa semua ni..minyak seringgit pon hangpa tak mau...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai lu citer mnyk apa yg singgit ni.. mnyk gamat atau minyak atar... semua org nk kos rndh bhai, ttp biar logik, bkn hnya janji utk politik...

      Lu nk citer tntng tenyeh dan blog sampah lu...lu blh citer dgn org yg berada dlm blog pro PgayR atau dgn taukehnya...kita tngk siapa yg kenaaa tenyeh...hahaha org macam lu pun ada...untung PgayR ada ahli cam lu... mmng lu tak sesuai dgn umno....

      Delete
    2. PgayR?tuan juragan.....tuan juragan.berbagai teguran dan nasihat tuan berikan pada yg bertentangan dgn tuan.tapi bila membaca komen tuan terasa pelik pulak.tidak kah tuan juragan yang berakhlak mulia berasa takut akan janji pembalasan Allah terhadap mereka yang memberi gelaran buruk pada individu lain.tuan juragan.....berasa takut lah pada janji pembalasan Allah terhadap pemuka pemuka.insaf lah saudaraku tuan juragan.

      Delete
    3. Juragan mcm babi hutan tu.main sondol,taik pun dia mkn.

      Delete
    4. 1153 sesungguh nyer dari mana anda berparti,jangan lah sampai menyakiti hati mereka.adalah menjadi satu dosa pada diri.jgn kita menzalimi diri sendiri dengan dosa dosa mudah.ingat janji Allah pada hari pembalasan adalah benar.untu diri saya jua.

      Delete
    5. Woi MIK! Ko blajar2 la cara nak maki hamun drp ceramah2 PAS! Nampak sgt ko nie asyik ponteng tazkirah PAS. Sume2 maki nie kitaorang belajar daripada ceramah PAS tau tak!

      Delete
  16. Elok sangat lah Mahfuz di tolak oleh perwakilan. Tak layak pun dia nak jadi pemimpin besar dalam Pas. Lulus setakat tingkatan 3 @ SRP saja beb.

    Ramai ulamak berkelulusan sarjana dalam Pas tapi kali ini nampaknya orang2 Pas dah tak berapa mahu kepada ulamak lagi dah.

    Hadi Awang dan Nik Aziz memang lah ulamak tetapi mereka adalah ULAMAK ANGGUK saja, angguk kepada DAP.

    Aku tak suruh hangpa menyertai Umno, tapi hangpa compare lah Umno dengan Pas siapa yang boleh diharap untuk jaga Melayu, jaga Islam dan jaga Raja2 Melayu.

    Kepada penyokong giller dalam Pas, hangpa TEPOK LAH DADA, TANYA KEPALA LUTUT hangpa. Okay....

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab lulus tingkatan tiga saja dia kerja sebagai pengangat beg di Lapangan Terbang Pulau Pinang dahulu.itu grade yang paling rendah dalam syarikat penerbngan...

      Delete
    2. saudaraku tuan juragan.bagaimana ana muslimah boleh mengeluarkan statement hangpa compare lah umno dengan Pas siapa yang boleh jaga melayu,agama dan kesultanan melayu.tidak kah tuan juragan berasa teramat malu apabila agama diletakan dibelakang bangsa.tentu tuan juragan berasa sedih dengan komen "ana muslimah".takut lah akan janji pembalasan Allah swt terhadap pemuka pemuka.

      Delete
    3. Ye ke!lbh krg mcm Aziz mamak tu kan?

      Delete
  17. PAS kata atau "fatwa" PAs:-

    1. UMNO kafir sebab berkawan dgn MCA dan MIC
    (komen: Sekarang PAS berkawan pula DAPig yg terang2 antiIslam.Bagaimana pula?)

    2. Undi PAS masuk syurga
    (komen: sebelum adanya PAS bagaimana pula tok nenek kita? Bukan salah tok nenek tak undi PAS.)

    3. Perkhawinan yg ditauliahkan imam lantikan UMNO tak sah.
    (komen: perkhawinan tok nenek kita dulu tak sahlah? maka kita adalah hasilnya - anak haram?)

    dan banyak lagi "fatwa" PAS yg memecahbelah kaum Melayu.

    Yg benar katakan benar.Jgn berselindung di sebalik politik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya sokong komen anda anan 10:40.

      soalan2 ini yang selalu saya ajukan kepada mereka. tapi jawapan hampeh...merapu rapu...akhirnya cabut lari. begitu juga bab mengkafirkan orang. mungkin emak bapak datok nenek mereka dok memaki mereka dalam kubur kerana telah menipu mereka semasa hidup dulu.
      akan datang apa pulak yang bolih dulu tak bolih. agaknya umno jer tak bolih sedangkan pas semua bolih. ptuiiih.

      Delete
    2. cannonkapit dan 1138.bila mana mahathir mengatakan Al Quran ketinggalan zaman dan isi kandungan nya perlu diubah mengikut peredaran zaman maka rosak lah akidah nyer.bila mana mahathir mengatakan hukum hudud tidak adil pada umat Islam maka rosak lah akidah nya.maka sesiapa yang bersetuju dengan kenyataan mahathir (dalam erti kata menyokong kepimpinan dan parti nya)maka terlibat sama rosak lah akidah nya.bilamana najib menyatakan hukum Islam menyebabkan malaysia mundur maka dia berserta penyokong nya rosak lah akidah nya.jangan kamu berserta yakni bersama sama dengan orang yg menentang Allah swt dan hukum nya.maka disini lah terletak nya akidah mereka mereka yang memimpin yg rosak.apa kah jika kalian bersama parti mereka ini,menyokong meteka dan mengundi parti mereka tidak kah akidah kalian pun turut terjejas.apa komen kalian bilamana ucapan najib di youtube menyatakan pemimpin mesti mengabdikan diri pada rakyat.tidak kah kalian nampak dimana salah nya ungkapan najib.pada yg faham sudah jelas.

      Delete
    3. Tapi gua sokong k pop.krjaan BN untung RM1.4 juta.hrp2 tiap2 thn ada k pop utk rakyat.

      Delete
    4. Yaaaaa...gua sokong konsert heavy metal PAS baru2 nie...freee jerr!!! Camni la baru best nak join PAS!

      Delete
    5. Yeahaa.....Hidup Heavy Metal PAs,,, tak sabar nak tunggu head bangging nikk ajis dan haji Haadi... macamana rupenyeeer... mhah ha ha

      Delete
    6. Anon 11;33 PM
      YIM:
      Sila bertanggungjawab diatas fitnah anda,,Tiada bukti Mahathir suruh Ubah Al Quran,,Beliau cuma suruh MENTAFSIR semula Al Quran mengikut perubahan zaman... Di timur tengah sekarang ini sedang giat dilaksanakan pentafsiran semula bagi mengantikan tafsiran Ulamak yang terdahulu... Sebagai contoh akad dalam membeli barangan menggunakan teknologi elektronik digital dan banyak lagi contoh2 lain yang perlu di dikemaskini. Sila lihat dari mata burung bukan dari bawah tempurung macam pencacai taik PAs.... harap berlapang dada
      exPAS 12

      Delete
  18. Nak tergelak aku bila Naib Presiden Pas yang bernama Husam membuat ketetapan mahukan Hadi Awang jadi PM walau pun untuk satu hari jika Pakatan Rakyat menang PRU14.

    Dia berani sakan menyalak masa duduk dalam puak dia (puak Pas). Nak tahu jantan ke tidak dia kita tunggu respon daripada Pak Sheikh Karpal Singh.

    Karpal Singh kalau lu betul2 anak jantan, lu mesti berani respon sama itu Husam punya statement. Kalau lu tak response, lu betul tarak guna punya Banggali Singh.

    Ana Muslimah

    ReplyDelete
  19. U turn 40000 pengundi Bangladesh? Undi AJK pusat ditangguhkan? Kira kertas undi sebanyak 1000 lebih dibuat 2 harI? Konsert Metalicca? Apa ni! Apa ni! Apa ni! Cer cite..

    ReplyDelete
    Replies
    1. janganlah ungkit ungkit malulah kami...mhuah ha ha ha

      Delete
    2. Bukan nak ungkit, kot-kot ada yang tak tau. Saja nak tolng bagi tau.
      Ha...ha..ha

      Delete
    3. Konsert k pop anjiran BN juga best bro!baru blja RM1.4juta.

      Delete
    4. Buka apa bro dulu PAS menentang konsert Metalica. Lepas tu PAS pun buat juga.Tu yang aku ungkit .

      Delete
  20. Satu persatu Allah buka aib mereka yang dulu suka mencari kesalahan orang lain. Wallahualam.

    ReplyDelete
  21. Mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih

    ReplyDelete
  22. Anon 9.04pm. Sekarang kau rasa apa yang orang lain rasa bila dituduh kafir. Kau berdoa agar tok guru kau meminta maaf kepada sekalian umat yang dikafirkan. Yang dah meninggal tu memang dah confirm tak dapat maafkan tok guru kau. Yang masih hidup belum tentu dah memaafkan tok guru kau.

    ReplyDelete
  23. Bak kata The Flying Kick" Kalau masih galak mengutuk SPR juga lepas ni, memang jenis tak sedar diri.By the way SPR kira undi yang berjuta-juta tu dalam masa berapa jam saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg umno buat prgkt bahagian pun kena undi semula.apalah dlm kain sendiri tak nampak!

      Delete
    2. UMNO punya bahagian banyaklah bro undi beribu-ribu, PAS undi sikitpun tak bleh handle, pemilihan peringkat pusat pulak tu.!
      Lagi satu, UMNO tak pertikai SPR.

      Delete
  24. Kalau tak dimasukkan gejala penyalahgunaan kuasa, penyelewengan, rasuah, pembohongan, tipu daya, penganiayaan, fitnah ... bukanlah dikatakan itu UMNO!
    Namun masih ada lagi puak2 Melayu bodoh yang masih menyokong UMNO (kata2 che Det).
    Puak2 Cina dah makin cerdik, mereka mula menjauhi UMNO (bukan menjauhi Melayu).
    Puak2 Cina menyokong golongan Melayu yang mereka nampak bersih dari gejala2 di atas. Sebab itu mereka terus menyokong PAS dan PKR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kata2 utk menyedapkan hati ke setelah semua tembelang dan keburukan-laku parti2 dlm PANTATAN RAKYAT nampak terserlah spt dlm perenggan 1 komen tu?

      Sudah2lah menipu diri sendiri, utk PR menipu rakyat yg waras otak rasanya dah tak mampu lagi dah ... Semua dah nampak dgn terang ...

      Muhasabah diri le !!!

      Delete
    2. Yg pastinya umno dipimpin oleh org2 bodoh dan disokong oleh sitolol!

      Delete
    3. Yg pastinya PAS dipimpin oleh org yg CONFIRMED cium burit bini org....tanya mat sabu ko tu labiiiiii...hahaahahahaha!!!

      Delete
  25. KERAJAAN BARUA UMNO HARI INI LEBIH TERUK DARI PAS....KATA NAK HAPUSKAN KONGSI GELAP TETAPI ZAHID HAMIDI KATA TIGA LINE BUKAN KONGSI GELAP SEMATA MATA NAK SOKONGAN .....KEMENTERIAN DALAM NEGERI RASUAH.....POLIS RASUAH......IMIGRESEN RASUAH......PENGEDAR DADAH KAYA RAYA BERSEKONGKOL DENGAN POLIS CID,BEKAS POLIS,TENTERA, AHLI POLITIK .....SEMPADAN MALAYSIA SENTIASA DICEROBOH .......RAMAI YANG TAK BERSETUJU.....CERMIN GELAP KERETA TIDAK DIAMBIL TINDAKAN. MUNGKIN JPJ BERSEKONGKOL DENGAN PEGEDAR DADAH.....WARGANEGARA ASING BEBAS DATANG KE SINI TANPA PERMIT KERJA UTK KERJA MAKSIAT.....POS IMIGRESEN GOLOK,BKY KAYU HITAM DAN BAYAK LAGI MEMPUNYAI TONTO SINDIKET BERPAKAT UTK MEMBENARKAN PEKERJA HARAM DAN PELACUR ASING INI MASUK MALAYSIA....ASALKAN DUDUK DI THAILAND LEBIH TIGA EMPAT HARI ....OPS CANTAS KHAS DILAKSANAKAN SAMBIL LEWA SAJA....HARI INI TANGKAP BESOK LEPAS....KENAPA TIDAK DIHAPUSKAN SEKALI GUS TEMPAT PERJUDIAN CYBER DAN MAKSIAT KONGSI GELAP????.....RUPARUPANYA TUTUP SEBELAH MATA BUAT KERJA.....BILA POLIS DAN IMIGRESEN BUAT SERBUAN SUDAH ADA YANG LEPAS LARI.......TANGKAP LIMA.....YANG LIMA LAGI SUDAH DAPAT MAKLUMAT....CABUT DAHULU....MELAYU DI KUALA LUMPUR JADI PELACUR GRO,BAR TENDER,BOUNCER PUB KELAB MALAM MINUM ARAK WISKI BEER ...MELANGGAN PELACUR DI DANOK,GOLOK ...INIKAH KERAJAAN UMNO BN YANG HENDAK KITA SOKONG......RASUAH DARI HUJUNG RAMBUT SAMPAI KE HUJUNG KAKI......LEBIH BAIK SOKONG PAS BUKAN KERANA HENDAK MENEGAKKAN SYIAR ISLAM FANATIK TETAPI UMNO SUDAH MACAM BISUL KUDIS KURAP......MONEY LAUNDERING DARI PAKISTAN TIMUR TENGAH TIDAK DIAMBIL TINDAKAN...BILA AHMAD NAJADI DITEMBAK MATI DAN KEBETULAN AMBANK DIROMPAK OLEH GUARD YANG MENGGUNAKAN MYKAD PALSU BARU TERHEGEH HEGEH.....BANGLA DIBERI MYKAD PALSU UNTUK BEKERJA.....RCI DI SABAH MENDAPATI WARGA ASING YANG TAK LAYAK PUN DIBERI KERAKYATAN ASALKAN UNDI UMNO.......UMNO BN LEBIH NAJIS DARI PAS BERPULUH KALI GANDA......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro!Fakta terbaik!

      Delete
    2. cantik komen tu dan alangkah indah jika komen saudara
      tiada kata kata kesat.ingatan utk diri saya jua.Islam itu indah.jadi jangan cemari dengan komen komen kesat.maaf.

      Delete
    3. Bhai 07.23...boleh lu nyatakn negeri mana di malaysia ni yg bkn dibawah umno yg zero jenayah dan maksiat....dan negara manakh di dunia ini yg bkn ditadbir oleh bn samada negara islam, sekular, republik atau komunis yg tiada pnjenayah dan pemaksiat...bkn apa mnkin dpt kerajaan malaysia belajar utk mngawal disiplin rakyat malaysia utk lbh berdisiplin....dan dpt kita didik penjenayah amatur atau professional agar mnjd rakyat yg brtnggungjwp...

      Yg melakukn rasuah adalah penjawat awam yg pastinya bkn semua ahli umno...dan yg mmberi rasuah juga bkn semestinya hnya brbangsa melayu yg berpolitikkn umno...ini bkn semata2 hnya mnjd tngungjwp kerajaan semata2 utk mngawal rasuah...ttp inilh tngungjwp kita kpd negara utk mmbntu benteras rasuah...

      Sedih bhai...jika kita mndpt untung maka tidak prnh trfikir yg kita kroni ttp bila org yg lain dpt maka kita terus tuduh ini kroni umno...cnth anwar yg bnyk menyerang syed bukhari dgn pnggilan kroni umno.. ttp anwar tk prnh peduli dgn kedudukan top 10 billionaire yg bkn melayu...pada kita kekayaan syed bukhari 'terlalu' ttp kekayaan beliau hnya daki kpd cina2 billionaire yg lain...knp kita tak peduli...

      Bhai...aku hrp lu bkn antara pmberi rasuah waima rm50 kpd pnguatkuasa apabila kita nak disaman...jgn hnya pndi komen dlm blog tntng rasuah, ttp hakikat nya bila ditahan polis trafik maka terpacul dari mulut kita " ala encik takkn tak blh settle kot...sesama melayu tak kn tak boleh tolong... encik tlg saya, saya tlg encik.." fikir2 lh

      Delete
    4. Sapa kutuk UMNO atau aku...confirm dia mmg barua dan babi....so dipersilakan kutuk UMNO skrg...dan aku sekali...nak nengok berapa ekor babi ada dlm posting nie....

      Delete
    5. Waduh sih! dong mas gampang banget nuduhin pemerintah gituan kagak usul periksa lagi kayak babi suka nyondol-nyondol sembarangan. Apa kamu sudah setengah mati kagak dapat makan dinegara sendiri? Kamu tu sih apa masih tidur? masih ngak tahu Malaysia ini makmur, sorga rejeki bagi semua pendatang. Ya! bagi pendatang sanggup gadai nyawa asalkan bisa sampai ke Malaysia daripada mati kagak makan dinegara asal. Apa-apa pun kepada semua kerakyatannya Malaysia jangan gampang banget ngutukin negara sendiri apalagi dengan kata-kata jorok, agak keterlaluan gitu. Ingat pesan saya sorga!, sorga!.sorga!..kalau anda ngak mahu sorga silakan tukar suka sama suka warganegaranya...mahu ngak?!..

      Delete
    6. Anon Nov 25 at 7:23 PM
      Bahasa biadap tanpa fakta dan bukti. Pemikiran tahap longkang.

      Delete
    7. Kau kata Melayu KL jd pelacur..betul tp kau tahu tak mrk ni ramai berasal dr Kelantan. Nicky Aziz tak didik org Kelantan ke?

      Delete
  26. kepada anus 25 November 2013, at 7:23pm
    saya sokong komen Juragan 69.

    anus 7:23pm jangan hanya tahu menyalahkan kerajaan. jika sekarang ini anda melakukan kesalahan maka wajarkah ibu bapa anda akan dipersalahkan 100%!?!.atau jika anda bebal dan keras kepala walau seribu kali ibu bapa anda menasihati tapi tak makan nasihat apa lagi mereka boleh lakukan jika anda memang bebal dan keras kepala.!?!..dan lagi.....adakah ibu bapa anda boleh dipersalahkan kerana masih menyayangi anda walaupun anda bebal kerana anda adalah anak mereka.!?!

    Kerajaan UMNO/BN kini masih adil dan masih sayang kepada rakyatnya walaupun anda antara rakyatnya ini begitu tegar menentangnya (pembangkang). Tetapi sungguh kasihan kerajaan apabila memberi susu dibalas pula dengan tuba oleh rakyat sendiri (puak penderhaka) apabila terlalu baik akan selalu juga diambil kesempatan namun kerajaan masih bersabar terhadap pensabotaj dan pengkhianat ini kerana mereka ini masih anak sejati bumi ini.
    Tetapi yang paling menyedihkan, akibat perbuatan buruk sang pengkhianat ini kerajaan pula yang dipersalahkan / menanggung akibat (bukan 1%,3%, tetapi 100%), walhal ini kerja pengkhianat yang bukan menyokong kerajaan pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju seratus peratus dengan komen anda . Kerajaan yang terbaik untuk masa kini adalah kerajaan DAP .

      Delete
    2. Kenapa guna nama Dr Mahathir? Kalau dh tak nk guna nama sendiri guna le Tanpa Nama....

      Delete
  27. Ini sebahagian daripada banyak bukti bahawa bukan semua kaki tangan awam adalah penyokong kerajaan UMNO/BN;

    1) Pada 17 November 2008, Sheikh Omar Baghrib bin Sheikh Ali telah pun melapor diri menjadi Pegawai Tadbir Diplomatik (PTD) di Jabatan Imigresen Putrajaya. Bertuah benar, seorang bekas Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia, SMM yang merupakan aktivis pelajar pembangkang sekarang ini sudah berkhidmat dalam sektor awam kerajaan. Sesudah puas mencaci maki dan mengherdik kerajaan BN, sekarang Sheikh Omar menjadi pekerja pula kepada kerajaan yang pernah dicacinya dahulu. Inilah contoh kerajaan yang prihatin, biarpun dahulunya orang tersebut pernah menentang kerajaan dan dianggap anti-establishment tetapi diambil juga bekerja sebagai PTD, satu jawatan tetap dalam sektor awam.

    2) Bukan Sheikh Omar Baghrib bin Sheikh Ali seorang sahaja yang diambil bekerja dalam sektor awam. Ramai lagi yang dahulunya mengecam kerajaan sekarang ini sudah pun makan gaji bersama kerajaan. Ramai di antara mereka berada di JAKIM. Mohd Izwan Bin Md. Yusof yang merupakan bekas Setiausaha Lajnah Tarbiyah Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) 2005-2007, bekas AJK Dewan Pemuda PAS (DPP) Wilayah Persekutuan 2005-2007, Presiden PMIUM 2001/02 dan Presiden GAMIS 2001/02. Mohd Izwan kini bertugas di JAKIM menjaga Cawangan Islam Hadhari dan Penerapan Nilai-Nilai, Bahagian Dakwah, JAKIM, Putrajaya.

    3) Seorang lagi Jurucakap Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) yang berkerja di JAKIM adalah Muhammad Haniff Bin Baderun. Beliau merupakan Presiden Gabungan Mahasiswa Islam (GAMIS) 2005/06. Kini bertugas sebagai pegawai JAKIM di Pusat Pemulihan Akidah, Jelebu.

    4) Mohamad Zarifi Bin Mohamad Daud (Presiden Majlis Perwakilan Pelajar UIAM 2003/04) yang merupakan bekas aktivis pembangkang di UIA kini sudah bertugas di Cawangan Pembangunan Ekonomi Islam, Bahagian Penyelidikan JAKIM, Putrajaya. Seorang lagi aktivis mahasiswa pembangkang dari WUFI yang bertugas di JAKIM adalah Rosdam Hanabi Bin Mohamed (Exco Dakwah dan Tarbiyah MPPUIAM 2004/05) yang ditempatkan di Pusat Latihan Islam Kundasang, Sabah.

    (ini peryataan AZRINIZAM IBRAHIM Presiden Gabungan Pemimpin Mahasiswa Malaysia (GPMM) yang saya petik daripada rfm7.wordpress.com)

    ReplyDelete
  28. Malayu--bangsa bodoh,bangsat,anjing kurap...Anwar Ibrahim -- bapa peliwat

    ReplyDelete
  29. Ini petikan cut & paste daraipada:

    Ustaz Syed Faiz Al-Idrus As-Sayyid Faez Al-'Aydrus.
    (Yang menyatakan kebenaran, Aqidah di Dahulukan Syari'ah Menjadi Amalan, Membangun Mengikut Islam)

    Isu Hudud -
    (Akibat Tidak Faham Qaedah : الحدود تسقط بالشبهات )

    Pandangan Syaikhona Syaikh Ali Goma'ah - Penjelasan mengapa di Zaman ini tidak dapat Laksanakan Hudud
    Lihat di Link ini :http://www.youtube.com/watch?v=ySWjBC0DuWU&feature=youtu.be


    Assalamu'alaikum semua.. Pagi ini Al-Faqir nk kongsi bersama tentang Isu Hudud Kanun Jenayah Syariah .Sebenarnya Ummat ISLAM yang bertempik melalak nak kan Hukum Hudud ALLOH di lakasanakan itu, Mereka sebenarnya hanya ada kesedaran sahaja , Hakikat sebenarnya mereka JAHIL tentang Hukum ALLOH. Belajar kitab Fiqh pun tak lepas, kalau belajar pun tak sampai Bab Jinayah hanya sekadar Bab Rubu' Ibadat sahaja , itu pun bukan menadah kitab tapi menyandar di dinding2 Masjid sambil dgr Ustaz2 mengajar (Penuh Takabur cara jadi Mustima'an pun) . Yang ada nya hanyalah mendengar huraian Hukum Hudud itu di ceramah2 pentas2 Politik yg penceramahnya menerangkan Hukum Hudud dgn tidak lengkap, Sekadar membuat Isu Politik untuk menghentam pihak lawan yg tidak laksanakan Hukum Hudud, Supaya penyokong dan pendokong kita "lembut lidah" kata kat Gu Lawan kita " Tolak ISLAM", "TOLAK HUKUM ALLOH", "NEGARA MALAYSIA BUKAN DAULAH ISLAM SBB TAK BUAT HUDUD" dan mcm2 lah lagi . Ini lah budaya yg berlaku telah berkurun lamanya di Negara kita. Dosa mereka yg berceramah seperti itu sangatlah besar kerana "Khianat pada Ilmu" .Setelah kita belajar dengan sehabis-habis "Lumat" dan Mengkaji (Tasawwurkan) semampu2 kita , Akhirnya dapatlah kita Faham seperti berikut:

    1. Hukum Hudud ialah Hukum ALLOH yg WAJIB FARDHU KIFAYAH di atas Ummat ISLAM melaksanakannya tetapi di Wakilkan perlaksaanya di atas Kerajaan ISLAM. Dan WAJIB kita beriman dan yakin dengan Hukum Hudud tersebut, Jika Ingkar hukum nya Kafir (Bukan Hudud je, Ingkar Kewajiban Solat2 dan Lain2 pun sama lah)

    2. Wajibnya Hukum Hudud itu bukanlah seperti Wajib 'Aini Solat yg kita sedia maklum jika Solat di tinggalkan ianya Wajib di Qodho dan tidak ada 1 Qaedah Fiqh pun yg menggugurkan keWajipan Solat walaupun ianya Wajib Muwassa' (Wajib yg di perluaskan)

    3. Hukum Hudud ini di gugurkan/di tangguhkan dahulu jika ianya tidak mencapai maslahat UMMAT bahkan membawa keMUDHORATan kerana Sabda Jaddina Muhammad S.A.W :النبي صلى الله عليه وسلم يقول: ادرؤوا الحدود بالشبهاتTinggalkan Hudud dengan sebab adanya SyubhatQaedah Fiqhiyah :الحدود تسقط بشبهاتHudud itu gugur perlaksaannya dengan sebab ada Syubhat dan bagai-bagai syubhat yang di sebut oleh para Ulamak di dalam Kitab-Kitab Qowa'id Fiqhiyyah.Maka Syubahat itu mestilah kita Tasawwurkan , apa dia Syubahatnya berlaku di dalam dunia UMMAT ISLAM sekarang ini , Usahkan Malaysia yg warganegra berbilang bangsa dan agama , Mesir yg 95% arab ISLAM da berapa sahaja peratus kristian sampai sekarang tidak lagi menjalankan Hukum Hudud. Sedang Al-Azhar As-Syarif dan Alim Ulamak besar2 bnyk di sini. Soalannya kenapa?? Jawapannya ......... ( Panjang sangat kena buat ceramah khas atau wacana khas atau debat khas kalau nak bahas dan nak jawab bab ini. Saya berani sahut cabaran kalau ada yg nak anjur)Anda boleh Rujuk Fatwa Syaikhuna Syaikh Nuruddin Ali Goma'ah (Bekas Mufti Mesir Tahun ini dan Murid Al-Musnid Dunya Syaikh Yasin Al-Fadani ) di Blog saya di sini :http://ustazsyedfaiz.blogspot.com/2013/02/hukum-hududpolitik-kepartian-dan.html?spref=fbBaca betul-betul sampai habis. InsyaALLOH Faham.

    4.Hukum Hudud di Laksanakan apabila dengan perlaksana'annya akan mencapai Maslahat-maslahat berikut Maqosid Syar'iyyah ( Kulliyat yang 5 atau Kulliyat yang 6) serta menjaminkan ke"IZZAH"an ISLAM dan selepas KeADILAN dalam Pemerintahan di sempurnakan ( KeAdilan dari sudut pendidikan aqidah, syri'ah dan akhlaq , keAdilan dari sudut ekonomi, pembangunan, sosial dan sebagainya )

    .....bersambung....

    ReplyDelete
  30. Isu Hudud (Sambungan)
    sebagai contoh :

    Hukum Zina di sabit dengan 3 cara :
    1) Iqror si penzina
    2) Mengkemukan 4 orang saksi yg cukup syaratnya tidak fasiq.
    3) Qorinah

    Maka Jika si penzina itu mengaku , itu sudah jelas akan hukumnya.
    Adapun bila di tuduh berzina , Maka si penuduh itu hendaklah mengkemukan 4 saksi , Jika gagal mengkemukan 4 org saksi , Maka hendaklah di bawa "Qorinah" untuk mengelak daripada berlakunya Hukum Qazaf . Maka "Qorinah" itu termasuklah DNA,GAMBAR, VIDEO, Bekas Air Mani dan sebagainya. Maka 4 Mazhab Ittifaq bahawa "Qorinah" ini terpakai dan WAJIB di siasat sehabis2nya termasuk seperti Ujian PoliGraf dan sebagainya. Akan tetapi bila memutuskan Hukum berdasar "Qorinah" Maka hukuman itu tidak masuk di bawah "Hudud" kerana tidak ada 4 org saksi , Hanya masuk ia di dalam "Hukuman Ta'zir" . Barulah Hukum itu mencapai keAdilan. Persoalannya kenapa orang tidak menerangkan dgn Jelas bab ini???!!! hanya berhenti setakat " Tak ada 4 org Saksi segera kena Qozaf 80 sebatan". Fuyoooo bermaharaja lela laaa Perogol.

    Contoh lagi di Zaman Jaddina Sayyiduna Muhammad S.A.W , ada seorang Sohabat Nabi yg bernama AbduLLOH yg di panggil "Himaroh" kerana beliau suka buat lawak jenaka dan Baginda S.A.W ketawa dgnnya. 1 hari beliau di tangkap kerana minum arak lalu Baginda S.A.W suruh laksankan Hukum Hudud yakni dengan memukul (Kaifiyyat memukul dalam ISLAM tidaklah sebagaimna memukul mcm WWF , ) Bahkan di riwayat dalam hadis tersebut para sahabat berkata :
    "di antara kami ada yg memukul nya dengan tangan sahaja dan ada dengan baju sahaja. Tiba2 dalam hal memukul tersebut ada salahseorang sahabat melaknat AbduLLOH : ALLOHummal'anhu. Seraya Baginda S.A.W memarahinya :
    "لا تلعن فاءني أعلم انه حب الله ورسرله"
    Begitu juga hadis yg menceritakan berlakunya Hukuman Had Rejam Penzina Yg pernah merasai persetubuhan yg halal. Ketika berlakunya penrejaman tersebut seorang sahabat terperecik darah penzina itu, Lalu melaknat. Seraya Baginda memarahinya dengan mengatakan benda yg sama.

    Ini menunjukan Jaddina Sayyiduna Muhammad S.A.W suruh berlaku "Adil" yakni Hudud itu di laksanakan tetapi mulut Ummat mesti di didik dengan Akhlaq , kerana sabda Baginda S.A.W :

    "سباب المسلم فسوق"
    maksud hadis - "Mencela orang ISLAM itu Fasiq".

    Bahkan seberat2 Fasiq di dalam ISLAM ialah mencela sesama ISLAM kerana ALLOH Ta'ala berfirman :

    وَلاَ تَنَابَزُوا بِالأَلْقَابِ بِئْسَ الاسْمُ الفُسُوق"

    Ertinya:-
    "ُJangan kamu mengelar denga cerca'an , Sejahat2 Nama Fasiq perbuatan itu".

    Maka sekarang pemimpin2 ISLAM masih lagi tidak berjaya mendidik Akhlaq Ummah, pengikut dan pendokong masing-masing . Lihat sahaja di Page Tuan Guru Babo Hj Abdullah Sa'amah An-Najmiah , Berapa ramai yg jaga tangan dan mulut mereka . Maka selagi pendidikan Akhlaq ini tidak dapat di tangani . Sesuatu UMMAH itu tidak duduk di dalam ke Adilan. Mudoh2 kecek gak , Kito ni xrejam lagi org zina tapi duk menympoh seranoh parop doh sedangkan Baginda S.A.W ajar ialah rejam tapi melaknat, menyumpoh seranoh tu di tegah, jangan buat. Bahkan Sayyiduna Nabi S.A.W di dalam riwayat hadis hadis bab hukum hudud ini, Baginda banyak kali mengelak dari menjatuhkan Hukuman Hudud bila mengaku/Iqror oleh si penjenayah itu di hadapan Baginda S.A.W . Bahkan dalam Hadis2 itu ada meriwayatkan bila tertangkapnya orang melakukan Jinayah itu dan di bawa kehadapan baginda S.A.W dan di laksanakn hukuman Hudud itu keatas pesalah tersebut, Sahabat RodhiyaLLOhu'anhum berkata :



    كأنك تكره يا رسول الله؟؟Seolah2 engkau benci kami tangkap ini ya RosulaLLOH?? Lalu baginda besabda : "Kalaulah kamu semua tidak bawa kehadapan aku, Nescaya pintu Taubat bagiNYA masih terbuka,Tetapi bila ianya di bawa ke sini (Keraja'an ISLAM) maka hukuman mesti di jalankan.

    ReplyDelete
  31. Isu Hudud (sambungan)
    Begitulah baginda S.A.W mengajar kita supaya menutup 'aib diri kita juga. Kerana Sabda Baginda lebih kurang mafhumnya "Dosa yg di buat secara sembunyi2 itu lebih mudah bagi ALLOH utk mengampunkan nya jika seorang itu bertaubat nasuha berbanding jika seorng itu menceritakan dosa yg di buat itu kepada org ramai kerana ketika dia melakukan dosa di malam hari ALLOH telah menutup 'aibnya jika dia sendiri yg tidak membuka 'aib itu".

    Begitulah yg terjadi bila seorang sahabat ada pergi mengubati pesakit perempuan di hujung Kota Madinah lalu balik berjumpa baginda dan menceritakan yg dia telah bercumbu2 dgn perempuan itu :ففعلت كل شيء الا زناLalu Sayyiduna Umar Al-Faruq R.A berkata :

    قد سترك الله لو سترت نفسك
    ("Sesungguhnya telah menutup 'aib engkau oleh ALLOH , buat apa kamu mari duk nok cerito kat kami??").

    Pendeknya di sini menegaskan Isu Hudud ini bukan Isu Parti Politik atau Kerajaan . Bahkan ianya Isu Ummat ISLAM sejagat. JANGAN lagi menuduh dan menunding kesalahan kepihak yg lain. SATU DOSA BESAR BILA MEMPOLITIK KEPARTIANKAN ISU HUDUD INI Bahkan sepatutnya dan Sayugianya Ummat ISLAM Wajib mencari, mengkaji, mempelajari daripada mana puncanya Hukum ini tidak dapat di laksana di seluruh Negara ISLAM .. Hatta Negara Saudi yang melaksnakannya pun tidak melaksana dengan cukup syaratnya . Antranya mereka melarang daripada merakam kannya sedangkan Hukum Hudud ini :فليشهد عذابهماMesti di persaksikan di persembahkan ke khalayak ramai. Inilah yg sy kata tadi supaya tidak timbul pencemaran ke"Izzah"an ISLAM itu.
       .....bersambung......  

    ReplyDelete
  32. Isu Hudud (sambungan)
    Jadi kita sebagai UMMAT ISLAM jom sama-sama kita pakat belajaq, kaji apa punca yg sebenarnya. Adakah di sebabkan dengan runtuhnya sistem Khilafah Islamiyyah ?? Lalu penjajah Kuffar menanamkan benih2 Syubhat di dalam negara ummat ISLAM sehingga Keraja'an kita tidak mampu utk melaksnaknnya?? kerana Orang Kafir pun bijak dan kaji tentang ISLAMالحدود تسقط بشبهاتHudud itu gugur dengan sbb adanya syubhat. Sebab itulah asas kerajaan ISLAM itu ialah "KEADILAN" bukan Parti KeAdilan. Sayyiduna Umar R.A masyhur bukan kerana berjaya memotong tangan pencuri,merejam org berzina dan sebagainya tetapi kerana ADILnya Sayyiduna Umar R.A. sehingga beliau mengungkapkan :لو تعثرت بغلة في عراق لحاسبني الله يوم القيامة لماذ يا عمر لم تصلح هذا طريق فيها؟؟kalu tergelincir seekor kaki baghol di hujung iroq nescaya di hisab oleh ALLOH di hari Qiamat " Heei Umar, Bakpo mu tidok baiki jalan sehingga baghal tu sakit kakinya kerna tergelekcoh?? .Maka Tujuan ISLAM itu ialah "ADIL" dari segi Aqidahnya, Fekahnya, Akhlaqnya dan ekonomi, sosial dan pembangunannya. Bukan semata-mata menghukum . Adapun pemimpin2 kita sekarang kebanyakannya melaung sahja nak ke'Adilan tapi dia sendiri tak praktik pun keadilan itu dalam diri mereka. Contohnya tidak boleh di kritik dan di nasihati kononya mereka Pemimpin lagi Ulamak lagi ... Fuyooooo sedangkan Sayyiduna Abu Bakar As-Siddiq R.A ketika beliau di lantik menjadi Khalifah beliau berkhutbah :ياءيها الناس ,قد وليت عليكم ولست بخيركم ان أحسنت فأعينوني وان أسأت فقومونيHeei Manusio, Sesungguhnyo aku di lantik jadi khalifoh di atas kamu padahal aku bukan terbaik di kalangan kamu ,Jika aku berbuat baik maka tolonglah aku di atas taqwaLLOH dan jika akau buat benda tidok baik maka perbetulkan aku. Sayiduna Umar R.A pernah di tegur oleh permpuan tua, Sayyiduna Mua'awiyyah R.A pernah di tegur dgn Mata Pedang . Mereka bersikap adil. Kita baru tegur dan nasihat sikit jee pun dah di pulau, di hentam di tuduh macam2... Duk Mano "ADIL" weeeii??sedangkan ALLOH Ta'ala berfirman :وَلا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىJangan di sebabkan kamu benci dengan 1 puok itu dengan kamu tidak berlaku ADIL terhadap mereka. Buat buat ADIL lah kerana ianya sedekat2 TaqwaLLOH.Alah ko gu lawan suruh buat adil, bila kita nok nasihat di pulau di hino tidak di beri tempat. Mano gaak yg kita duk laung2 semangat keAdilan tu??Sejarah mengajar kita , Lihat sahja di Sudan bila menangnya Parti ISLAM dan cuba melaksanakn Hudud dan ternyata ianya gagal.

    ...bersambung...

    ReplyDelete
  33. Saudara MIK, dimanakah anda? Tidak kah anda mahu bersama2 menyumbang ilmu2 sebernas ini seperti yg diterangkan oleh saudara Anon kita di atas?

    ReplyDelete
  34. Isu Hudud (sambungan)

    Begitu juga di tanah air kita contohnya negeri ku sendiri .. Ianya SUDAH BOLEH di laksankan , tiada sekatan apa2 di peringkat Pusat atau perlembaga'an .. Tetapi belum juga di Laksanakan . Sila Rujuk Blog Dewan Ulamak Pas Pusat : http://ulamak.pas.org.my/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=323%3Ahudud-boleh-dilaksanakan-di-kelantan&catid=17&Itemid=19Tapi kalu Bab Aqidah,Solat,Thoharoh, Tutup Aurat, Munakahat, Mu'amalat dan sebaginya pun Ummat masih lagi Jahil Tukil apatahlagi bab Jinayah. Hanya sekadar laungan membuta tuli sahaja lah tanpa di sertakan dengan ILMU ISLAM , ISLAM itu bukan dengan munasabah aqal boleh fikir sendiri tapi dengan Belajar Tafaqquh Kata Jaddina Sayyiduna Ali A.S wa KarromaLLOHuwajhah :ديننا بنيان علي نقول لا مناسبة علي العقولDan Sabda Baginda S.A.W :العلم بتعلم والفقه بتفقهQadhi iyyad berkata:ﻋﻠﻴﻚ ﺑﻄﺮﻳﻖ ﺍﻟﻬﺪﻯ ﻭﺇﻥ ﻗﻞ ﺍﻟﺴﺎﻟﻜﻮﻥ،ﻭﺍﺟﺘﻨﺐ ﻃﺮﻳﻖ ﺍﻟﺮﺩﻯ ﻭﺇﻥ ﻛﺜﺮﺍﻟﻬﺎﻟﻜﻮﻥhendaklah kamu berada di jalan petunjuk (belajar itu sebab bagi petunjuk) walaupun sikit bilangan org yg melalui jalan itu. Jauhkan diri dari jalan kerosakan, walaupun sedikit bilangan pelaku kerosakan itu.Dan Aku tetap di jalan belajar, mengkaji dan terus mengkaji . Biarlah golongan Talaqqi dan Tafaquh ini tak ramai mcm golongan yg semangat ISLAM pun.Nasihat ini di tuju khas buat Sharifah Fatimah Benyahya Fatin Nadiah Al'AydrusFahim Al'Aydrus Shafiena Fiesha Nabilla Sham dan Sahabat dan Sohabiah ku di FB , yg jadi kawan atau yg melanggang FB ku dan Seluruh UMMAT ISLAM kerana aku mencintai UMMAT ISLAM yg damai, Adil, tenteram, Salim Aqidah Syari'at dan Akhlaqnya.Tidak payah nak berdebat2 dalam komen FB ini ya, Kalau nak debat ke wacana ke apa, Jangan lupa anjurkan bila sy balik Malaysia.. Hahahaha InsyaALLOH sy mau je. Yang tak maunya komen bukan main ganas dalam FB , Bila balik habuk batang hidung pun tak nampak.

    Daripada Si Jahil lagi FaqiruIlaLLOH As-Sayyid Faez Al 'Aydrus السيد احمد فائزالعيدروس Ustaz Syed Faiz Al-Idrus .


    Sila Baca dengan teliti Fatwa Syaikhuna Syaikh Ali Goma'ah HafizohuLLOH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mat Dey kata hukum hudud nie ketinggalan zaman, begitu juga ianya disokong oleh ulamangok ustazah 'much shit tah' ... apa komen anda?

      Delete
    2. Anon 6:16PM...komen saya...hmmmmmm...camni laa...ko pukimak!

      Delete
    3. Anus November 26, 2013 at 6:16 PM.

      Yang jadi isu ialah "DRAF HUDUD PAS"

      saya ulang sekali lagi

      "DRAF HUDUD PAS"

      Aku minta ko bentangkan Draf Hudud yang PAS buat dan sila bandingkan dengan Hudud Islam yang sebenar.

      PERHATIAN:
      Sila Rujuk kepada yang Arif tentang Jinayah Syari'ah (jangan rujuk kepada ahli politik biarpun dia tu "bergelar ulamak") jika anda ingin membuat perbandingan supaya kekeliruan tidak timbul kelak. Itu pun jika anda betul-betul ikhlas terhadap ilmu Islam yang sebenar. Mudah-mudahan anda mendapat petunjuk/hidayah.

      Delete
  35. Kesian ye !!! Kalau LGE tumbang, siapa nak support PAS nanti. DAP tu kan ke mcm oksigen pada PAS?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!