CILI KASI TARUK!

BERITA PERAK TODAY - KLIK SINI

Video Panas dari Perak Today - Klik Sini

KALAU KORANG NAK EMAIL AKU -Sila email ke 1housepk@gmail.com

Seminar

Seminar

Tuesday, November 26, 2013

CILI KASI TARUK! APAHAL RAMAI-RAMAI PKR KELUAR PARTI KAT SABAH NI?

26 NOV: Akibat hilang kepercayaan dan keyakinan kepada kepimpinan tertinggi parti, separuh Ketua Cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sabah mengumumkan sekaligus bakal melumpuhkan PKR di negeri itu.

Sebelas ketua cabang itu bukan sahaja keluar PKR tetapi turut mengumumkan menyokong Barisan Nasioanal (BN).

Mereka adalah Ketua Cabang PKR Kudat, Kota Marudu, Sepanggar, Kota Belud, Batu Sapi, Pensiangan, Beluran, Kinabantangan, Silam, Kalabakan dan Semporna.

Jumlah itu tidak termasuk dua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang sudah pun mengisytiharkan keluar PKR sebelum ini iaitu ADUN Matunggong, Datuk Jelani Hamdan dan ADUN Kadamaian Jeremy Malajad.

Kesemua mereka hadir ketika Perdana Menteri yang juga Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan sokongan mereka kepada BN.

Menurut Najib, kumpulan Ketua Cabang PKR ini keluar parti PKR kerana hilang kepercayaan dan keyakinan terhadap kepimpinan PKR.


SOKONG BN…ketua cabang PKR yang keluar parti hadir sama ketika Najib mengadakan sidang media umum mereka sokong BN

Malah katanya, akan ada gelombang kedua membabitkan baki Ketua Cabang PKR yang masih ada di negeri itu.

Sementara itu Setiausaha BN Sabah, Datuk Abdul Rahman Dahalan melihat perkembangan ini sebagai manifestasi ketidakpuasan hati terhadap pucuk pimpinan PKR yang menganggap pemimpin dan ahli PKR Sabah hanya seperti pak turut yang boleh dicucuk hidung.

“Tamparan ini cukup besar. 11 bahagian atau Ketua Cabang keluar daripada parti. Saya melihat ini juga ada hubungkaitnya dengan cara dan kepimpinan Datuk Seri Anwar (Ibrahim) sendiri yang melihat Sabah ini sebagai satu negeri yang boleh dibonekakan begitu sahaja,” kata Abdul Rahman yang juga Ahli Parlimen Kota Belud.

Beliau memberi contoh, tindakan Anwar melantik Datuk Seri Lajim Ukin sebagai Ketua PKR Sabah yang bukan sahaja dipandang “cukup tidak cerdik” dan tidak demokratik oleh warga PKR malahan juga mereka yang di luar PKR dan seluruh rakyat Sabah amnya.

Ini kerana Lajim baharu sahaja menyertai PKR dan pelantikan beliau jelas membelakangkan ramai lagi pemimpin PKR yang sudah bertahun-tahun berkorban dan berjuang dalam parti itu.

“Saya ingatkan Datuk Seri Anwar seorang yang sudah matang dengan politik negeri Sabah, pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri dan menguasai politik UMNO Sabah pada waktu itu tetapi nampaknya beliau masih lagi belum mampu membuat perhitungan politik yang cerdik untuk negeri Sabah,” kata Abdul Rahman.

Beliau turut berharap pemimpin dan pengikut PKR yang lain turut celik mata, sedar dari lamunan dan ikut keluar dari parti itu sama-sama menyertai perjuangan BN memajukan Sabah dan negara.

Manakala Ahli Parlimen Libaran, Datuk Juslie Ajirol memandang perkembangan ini sebagai amat positif dan mengurangkan politiking di Sabah.

Juslie mengalu-alukan tindakan 11 bekas Ketua Cabang PKR Sabah itu menyokong BN kerana ia membolehkan beliau dan semua pemimpin-pemimpin BN lebih fokus menumpukan perhatian kepada usaha membangun dan memajukan Sabah.

“Saya harap, begitu juga kepada mereka yangn masih tinggal mudah-mudahan mereka….bukan sedar…tetapi mudah-mudahan kerana keikhlasan kita mereka menyertai kita untuk sama-sama fokus melaksanakan tanggungjawap yang sama-sama diperlukan oleh masyarakat dan juga negara,” kata Juslie.

Abdul Rahman dan Juslie bercakap kepada BNBBC.my di Parlimen pada Selasa apabila diminta mengulas perkembangan terbaru yang berkemungkinan menjadi tsunami politik dalam PKR yang kini sudahpun retak menanti belah.

Ini sekaligus memberi tekanan kepada PKR yang akan mengadakan pemilihan pucuk pimpinan parti itu tidak lama lagi-BNBBC.MY

31 comments:

  1. PKR semakin tidak dipercayai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi mat gay dlm pkr...pkr akan mampos.Bayangan peliwat tu dlm pkr tak akan hilang..
      Kenapa ramai ahli di sabah?
      Kenapa negeri2 lain tak bertindak sama?
      Tak kan nak tadah mulut dikencing peliwat agung korang tu?

      Delete
  2. PKR cawangan Pulau TiomanNovember 26, 2013 at 10:29 PM

    .




    Cakap banyak pun tak guna ..... tapi yang terbaik tetap Anuar . Amacam ? Korang setuju tak ?




    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saja jer nak suruh org start kutuk Nuar...ok la..ok la...aku start dulu...setujuuuuuuuuuuu...!!! Kote nuar de best...sekali jolok bontot tu punya laa syok sampai terkeluar biji mata....auwwwwwwwwwwww!!!

      Delete
    2. Sori tidak setuju sebab PKR akan jadi macam Semangat 46.

      Delete
  3. Anwar ialah PKR. Pakar Kencing Rakyat

    ReplyDelete
  4. Ala apa nak heran anwar memang tak cerdik pun dah lama dah dia tidak cerdik....backgroung akademik anwar tu klas 3 genral degree jurusan sain sosial....jer beb....cuma kecerdikan anwar ni ialah cerdik menipu...berbohong...sampai mak dia masuk lubang kubur pun dia sanggup menipu berlakon sakit....

    ReplyDelete
  5. pembuka surah al Humazah bermaksud "kecelakaan besar bagi tiap tiap pencaci dan pencela".berat nya celaan Allah swt kepada pencaci dan pencela.dan sudah tentu tuan juragan berasa hiba dengan tingkah laku pencaci dan pencela dari teman seperjuangan.masih tidak terjawab rupa nya persoalan akan perbezaan hukum hudud PAS dengan hukum hudud Al Quran.mohon pencerahan tuan juragan.ingatan tentang celaan Allah swt terhadap pencaci dan pencela adalah untuk saya juga.wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai mik...jgn kita JUAL ayat Allah utk kepentingan puak sndiri atau atas nama politik...bhai persoalan tntng hudud Allah ini yg lu cuba jdkn modal berulang kali biarpun telah terjwb... aku nk minta dari lu 3 bnda...
      1.apakh hudud Allah itu hnya kpf org islam saja kah? Atau bahasa mudah utk org melayu sajakh?.. (tlg jwp)
      2.sila lu nyatakan atau lu bntngkn draf hudud pas dikelantan dan juga draf hudud pas ditrengganu... (sila bentangkn mngikut draf yg sebenar)
      3.apakh dlm alquran dan juga unjuran rasulullah hnya hudud semata2 undg yg 'MESTI' digunapakai dlm islam...? (Sila jwp)
      4.adakh secara brbukti yg mngatakan hudud cuma 0.001 peratus saja perundangan islam itu dari ulama atau pemimpin umno (sila jwp)
      5.kenapa berpuluh tahun hudud di canangkn ttp jawapan terkini dari pimpinan pas ialah pas BELUM bersedia...selama berpuluh tahun hudud apa yg pas perjuangkn...draf apa yg pas bentangkn??? (Sila jwp)

      Janji Allah itu sesuatu yg pasti...ttp adakh Allah mnyataan kecelakaan itu hnya kpd AHLI UMNO...adakh didlm ayat alquran atau hadis nabi yg mngatakn ahli PAS bebas utk brbohong, mmfitnah, memaki dan mencarut...adakh ahli politik pas diberi 'keistimewaan' utk memaki bagai...

      Bhai...cukup2 lh mmpermainkn al quran dan hadis rasulullah utk kpntingan politik...tak perlu mnjd saudagar minyak atar yg jual wangian sdgkn beliau berbau hapak kerana kedekut utk mngunakn wangian tersebut...

      Bhai blh lu nyatakn secara umum blog pro pas waima pkr yg selalu lu beri tazkirah, teguran dan peringatan kpd para pencelupar dari puak pr... sbb takda yg tak memaki dan mncarut dlm blog politik waima yg brckp dan berjuang tntng islam...mnkin dpt kiranya sahabat2 didlm blog ini mnjengah utk lihat siapa lu yg sebenar...

      Delete
    2. saudara ku juragan.atas kapasiti apa ko meletakan aku berparti.atas sandaran apa ko menuduh aku menjual agama Allah demi kelangsungan berpolitik.atas kapasiti apa ko menyatakan bahawa aku tidak jujur dalam menegur.apa yg aku lakukan semata mata kerana takutkan akan nanti dipersoal di sana.hudud wajib keatas umat Islam dan agama lain tidak termaktub dengan hukum Allah ini.mereka boleh memilih untuk dihukum samada hukum hudud atau pun hukum Taazir.ya,hanya hukum hudud yg wajib dilaksana atas arahan Allah swt dan unjuran Rasulullah saw hinggakan Rasulullah saw menyatakan jika puterinya mencuri nescaya tangan anak nya dipotong.hukum hudud bukan hukum yg merangkumi keseluruhan aspek hukuman.hukum dudud hanya melibatkan kesalahan mencuri,pemabuk,penzina,tuduhan zina,merompak(hirabah)dan murtad.sila rujuk pada kitab Fikh Mazhab Shafie siri 8 untuk kefahaman lebih jelas dan nyata.maaf aku pohon kerana tiada kefahaman jelas tentang deraf hukum hudud di Kelantan dan Terengganu.namun akan berusaha mencari maklumat.dan aku tidak tahu dari mana datang nyer 0.001% tu.hukum hudud tidak datang dari manusia tetapi arahan Allah swt.andai difahami terdapat hukum hudud diwahyukan kepada Rasulullah saw.dan akhir nya tidak penting utk sesiapa menjengah mengenali aku tetapi yg dikhuatiri jika Allah swt berpaling dari aku.tuan juragan yg dikasihi,jgn kita berkata sesuatu mengenai hukum andai kita tidak memahami.takut tskut kita menzalimi diri sendiri.ingatan ini seikhlas hati dan utk saya jua.wallahualam.

      Delete
    3. MIK,
      pembuka surah al Humazah bermaksud "kecelakaan besar bagi tiap tiap pencaci dan pencela".

      Kau tolong peringatkan Nik Aziz, Mat Sabu, dan Anwar Pembohong Tegar tu tentang maksud ayat ni. Hidup dengan mencela orang aje demo tu.

      Delete
    4. Assalam Bro MIK,bagus usaha lu tuk igt mengingat kan sesame manusia,bg yg buta hati mmg akn slalu ckp mengikut perasaan,x kesah la parti ape,sesame islam,harus igt mengingat kan,juragan bnyk lg yg lu nk kne bljr psal agama islam ok,ko nk nmpk pndai tp org nmpk ko bodoh la,klu setakat bab politik je x yah la nk poyo sgt k Bhai

      Delete
    5. Mat jobor mencaci..mencela..memfitnah...mengutuk..menghina..mendubor...menghenjut...
      ADA MACAI2 YANG SANGGUP SYAHID N BERGULING TENGAH JALAN PERNAH KASI NASIHAT DGN DIA??????

      Delete
  6. Mik
    Dia orang ni pun tak berapa minat nak jadi pencaci....tapi kalau dah terlampau dan sangat melampau si pembohong anwar ibrahim mencaci...menghina..agama islam dengan pluralisme dan libral...kena bertindak kurang ajar jugak sama anwar bin ibrahim....kalau zaman dulu orang macam ni dah lama padam kena pancung....

    ReplyDelete
  7. masyallah.maha suci Allah.jangan kita menjadi pencaci dan pencela.berat celaan dari Allah swt.sesungguh nya dialam kubur pun kita dihimpit apa tah lagi seksaan Allah swt nanti.Rasulullah saw pun berduka disaat anak baginda Zainab dikebumi kerana takutkan himpitan kubur hingga baginda berdoa dan dimakbulkan.namun Allah swt tetap menghimpit dengan satu himpitan.itu anakanda Rasulullah.bagaimana dengan kita.ini perkhabaran benar.ingatan utk saya jua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro..
      Ko bagi nasihat jugak dgn mat jobor korang tu...
      Asyik buat fitnah dan kencing muka macai fuckaton jer keje dia...
      Ko tazkirah kaw2 sikit sama dia..
      Mana tahu dia balik jadi pak sheikh..
      Tu la dasar munafik...naik atas mimbar berkhutbah...
      Malam...main bontot dan henjut sundal cina...
      Mcm tu rupa pemimpin yg korang sanggup mampos syahid dan berguling2 tgh jalan???

      SEDOR LER SIKIT...

      Delete
  8. Aku Cuma Korek Lubang Hidung ...November 27, 2013 at 3:35 AM

    MIK, bila lu mati nanti wa ingat Tuhan misti bagi lu can korek lu punya lubang kubur tambah besar kalau sempit dan tak selesa. Sbb apa tau? Lu banyak bagi nasihat kat blog ni. Wa caya sama lu ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. masyallah.biar pun sebesar padang lubang kubur dikorek untuk keselesaan ko tetapi percaya lah mempersendakan cara hukuman Allah pasti nyer akan sempit nyer kubur.ingat saudara ku,dunia hanya persinggahan sementara yg cukup penting untuk menentukan keadaan kita di alam seterus nya.bukan kerana nasihat diblog ini aku aku dibagi peluang korek kubur luas (ko cakap )tetapi rahmat Allah aku dambarkan.

      Delete
    2. pandainya MIK memberi nasihat. tolong nasihatkan pak lebai pas supaya menjaga mulut. begitu juga dengan puak2 pkr. masyaallah fitnah telah jadi kebiasaan.
      pergilah dengar ceramah2 mereka. pasti ramai terangguk2 dan tergeleng2 mendengar kata2 penceramah .walau pun yang keluar dari mulut penceramah kata2 kejian dan fitnah. bagaimana hukum para pendengar yang mengiakan kata2 penceramah tersebut ?
      janganlah tuan cuma memandang sebelah pihak saje.
      yang heran puak2 yang dikatakan pandai agama dan alim mulut dan hati penuh hasad. kenapa jadi begitu? tidakkah sepatutnya mereka menjadi contoh?
      mereka pandai memperguna ayat2 quran cuma untuk kepentingan sendiri. apakah ini golongan yang nabi sebut salah satu petunjuk dunia hampir kiamat?
      mereka ni tau apa yang mereka lakukan salah. tetapi disebabkan sedikit keuntungan dunia sanggup melanggar perintah allah?

      Delete
  9. Mik ko mengaku dgn ikhlas...
    Ada tak ko bagi nasihat dlm blog belah2 sana mcm kat sini..
    Klw tak de...ko lah bapak munafik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagilah MIK tu masa, dia 'PASTI' akan nasihatkan puak2 kopiah dan jubah putih dan janggut sejemput dan berserabai supaya 'berhijrah'.
      Kat tempat aku, sampai la ni, puak2 ni dlm masjid pun sok-sek sok-sek cerita politik, sampai ada imam mrk tersasul buat tuduhan melulu terhadap peimpin UMNO/BN semasa baca khutbah Jumaat (dgn muka garang ditunjukkan sekali!). Apalah nak jadi ...
      Harap2 MIK akan jalankan tugas murni ni dgn rela hati demi mencari keredhaan Allah swt.
      Pasti MIK bukan BAPAK MUNAFIK, dan Tuhan itu MAHA MENGETAHUI.

      Tapi satu nak tanya. Ada kaitan tak nickname MIK ni dgn blog MIK?

      Delete
  10. Diaorang ni semua pakar main wayang macam ketua merika sendiri.jangan hairanlah ini semua penipuan nampaknya Najib terlalu gembira akan hal ini memanglah najib ni mudah ditipu dengan mainan politik .....Ingat sabah ingat masa nak jatuhkan PBS dulu ......itu cerita masa silam.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang jatuhkan pbs adalah mat jobor dgn perancangan liciknya...org2 sabah ketika itu semua tahu tipu muslihat mat jobor tu...
      Begitu juga dgn pru12 dan pru13...bukan main licik mat jobor buat onar dgn fitnah dan tipu daya yahudinya....
      Sampai ada fitnah...jika pbs jadi kerajaan...semua bawang(kubah masjid) kena cantas...islam kena cantas....
      Samalah isu kalimah Allah dan pluralisme yg dimainkan mat jobor skrg...termasuk beribu2 bangla....
      SEMUANYA DEMI NAK JADI PM....
      KORANG NAK KER PM GAY MACAM NIE?????

      Delete
    2. Begitu juga kes lahad datu dan lanun kiram...sanggup mat jobo arahkan bangsat2nya mghasut arwah sultan palsu kiram menuntut dan menyerang sabah...
      Rancangan nak serang selepas parlimen bubar tak menjadi krn kita msh dirahmatiNya...
      Mujur kelibat lanun2 upahan nur misuari diketahui oleh polis bantuan felda...
      Klu lah mrk dtg tanpa disedari dan mrk menyerang ketika parlimen dah dibubar...naya kita....syukur ia tidak terjadi...
      Jutaan terima ksh buat wira2 negara termasuk yg terkorban...
      Sejarah hitam itu perlu rakyat tahu bhw pelakunya adalah mat jobor...tian chua babi dan peguam sial sivababi....termasuk gabenor tak diiktiraf...nur sialmisuari...

      Delete
  11. Orang yg selalu kena tipu adalah orang yg tak pandai menipu (orang baik le..)

    ReplyDelete
  12. aku x hairan pun. kalau nak tau inilah politik. hari ni jd kawan....esok jadi lawan...lusa jd kawan pulak...tak boleh pecaya sgt orang politik ni. BN sama...PR lagi la...betoi x ?????

    ReplyDelete
  13. Tanya sama Nuar apa sebab goyang nanti jawab nuar......Sabah nak hilang.......masih ingat lagi ke video lagu ni......

    ReplyDelete
  14. Mik, Syabas. tazkirah tuan sgt tepat dan betul. bahasa tuan bahasa yang baik dan mendidik. gaya tuan bagus dicontohi. semuanya betul, sebetul tazkirah nuar waktu pagi. semuanya indah seindah ucapan nuar waktu tengahari. semuanya mengujakan, sehebat kempen nuar waktu petang. Dan saya mohon petunjuk semoga tuan bukannya nuar waktu malam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawak....patutla milosuam tak sanggup berdepan dgn kita semua sampai blog mrk perlu kena daftar dan ditapis dulu...
      Mcm nuar...video besinya dan sumpah laknat tak mampu menapis kesundalannya...
      KESIAN WAN AZIZAH DAN NURUL IZZAH PUNYA BANGSAT MCM NUAR...

      X PKR

      Delete
  15. Kimak anwar brahim....kata gaji rm1.00
    Tapi mb selangor dedahkan dia tuntut rm15juta setahun dlm pelbagai elaun...
    Perghh....kena kencing lagi oleh menate nama anwar kita nie....

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!

Sama Rata, Sama Rasa, Depan BELAKANG Sama Saja!!